۰
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۱

فعالیت رمز ارز ممنوع شد

رئیس جمهور گفت: از امروز فعالیت رمز ارز و استخراج رمز ارز تا پایان شهریور باید تعطیل شود، بنابراین از امروز هر که این کار را انجام می‌دهد، غیر مجاز است تا از این مسئله عبور کنیم و شرایط بهتری برای مردم فراهم شود.
فعالیت رمز ارز ممنوع شد
رئیس جمهور گفت: از امروز فعالیت رمز ارز و استخراج رمز ارز تا پایان شهریور باید تعطیل شود، بنابراین از امروز هر که این کار را انجام می‌دهد، غیر مجاز است تا از این مسئله عبور کنیم و شرایط بهتری برای مردم فراهم شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت با اشاره به مناسبت های ماه خرداد گفت: همواره خرداد ماه برای انقلاب ما سرنوشت ساز بوده است، در ۵۸ سال پیش و سال‌های اولیه نهضت اسلامی خرداد ۴۲ عضو مقاطع حساس انقلاب اسلامی امام سخنرانی معروف روز عاشورا مدرسه فیضیه را در ۱۳ خرداد ایراد فرمود.
رئیس جمهور بیان کرد: تکلیف جنگ تحمیلی هم در سوم خرداد معلوم شد؛ البته جنگ ادامه پیدا کرد و ما در جنگ فراز و نشیب داشتیم و پایان آن هم در عملیات مرصاد بود، اما همه دنیا در سوم خرداد فهمیدند که توطئه بر علیه ملت ایران به نتیجه نخواهد رسید و مردم بر روی منافع ملی خود ایستادگی خواهند کرد.
روحانی اظهار کرد: خرداد شصت و هشت با رحلت امام (ره) مواجه بودیم؛ همچنین شاهد انتخاب خلف صالح امام مقام معظم رهبری بودیم و کسی باور نمی‌کرد مجلس خبرگان رهبری قادر باشد قبل از غروب این مسئله مهم بسیار پیچیده را به ثمر برسانند و با یک رای قاطع مقام معظم رهبری پرچم را به دوش گرفتند.
وی افزود: در سال ۱۴۰۰ هم ما با یک خرداد دیگری مواجه هستیم البته بسیاری از انتخابات ما در خرداد بود، البته گاهی هم اواخر اردیبهشت یا اوایل تیر برگزار شده است؛ انتخابات ریاست جمهوری مسئله مهمی است و بحث این است که یک فرد می‌خواهد رئیس جمهور شود نه رئیس حوزه انتخابیه یا رئیس یک جناح.
نتیجه انتخابات وحدت ملی است
رئیس جمهور، انتخابات را نماد آگاهی دانست و گفت: مردم باید با آگاهی و آزادی کامل پای صندوق آرا بیاید و ملاک هم تشخیص ملت است؛ همه مقدمات و زمینه‌ها باید ایجاد شود تا مردم در انتخابات شرکت کنند و با تشخیص آنان این انتخابات به ثمر برسد. نتیجه انتخابات وحدت ملی است اما ما بحث های سیاسی‌مان این است که این آقا بیاید یا آن آقا بیاید یا فلان مشکل اقتصادی و سیاسی را حل کند، اینها درست است اما بالاتر از اینها این است که انتخابات شکوهمند در کشور ضامن مشروعیت نظام است و ما این هدف اصلی را فراموش کرده‌ایم.
روحانی اظهار کرد :همه تصورات و تصمیماتی که در کشور انجام می‌گیرد اگر پشتوانه مردم نباشد مشروعیت قانونی و دینی ندارد؛ همچنین رئیس جمهور وقتی با دنیا می‌خواهد صحبت کند به عنوان نماینده ملت ایران صحبت می‌کند و به این پشتوانه نیازمند است یا اگر می‌خواهد تمام قراردادهای بین المللی را امضا کند و از همه مهمتر مسئول اجرای قانون اساسی است.
میزان رای ملت است و مردم ولی‌نعمت ما هستند
وی ادامه داد: اگر در یک انتخابات حضور کمرنگ باشد آن وقت انسجام ملی و امنیت کشور چه می‌شود؟ حیثیت نظام در جهان چگونه خواهد بود؟ ابعاد این مسئله وسیع است و باید درباره آن فکر شود. امام راحل همیشه توصیه می‌کردند که میزان رای ملت است و مردم ولی‌نعمت ما هستند؛ این مردم بودند که در نهضت اسلامی فداکاری کردند و ۲۲ بهمن را به وجود آوردند آن‌ها بودند که ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی رای دادند، چرا این ۹۸ درصد آب می‌رود هر چه زمان می‌گذرد.
رئیس جمهور افزود: این مردم همان‌هایی هستند که ۳ خرداد ۶۱ را آفریدند؛ خدا نکند روزی برسد که مردم فکر کنند ما به آنها بی اعتنا هستیم و حس کنند ما می‌خواهیم بدون آنها و برای آنها تصمیم بگیریم؛ مردم خودشان باید تصمیم بگیرند و انتخاب کنند.
روحانی گفت: امام و رهبری معظم فرمودند مشارکت حداکثری صورت بگیرد من در جلسه‌ای از ایشان سوال کردم در انتخابات سال آینده هم شما مدنظرتان مشارکت حداکثری است ایشان فرمودند بنده نظرم همان است و مشارکت حداکثری اولین هدف ماست و البته دنبال این هستیم که یک رئیس جمهور صالح یا اصلح انتخاب شود؛ این صحبت را هم به مردم اعلام کردم.
وی با اشاره به لوازم مشارکت حداکثری، اظهار کرد: یکی از این لوازم دولت، به عنوان مجری انتخابات است، در اولین قدم که موقع ثبت نام برای انتخابات بود، من نامه‌ای به وزارت کشور نوشتم و تاکید کردم که عین مر‌ّ قانون عمل کند، بدین صورت که هر کس که طبق قانون ثبت نام کند.
رئیس جمهور افزود: اگر من این دستور را به وزارت کشور نداده بودم و وزارت کشور به آن عمل نکرده بود، حتی دعواهایی در خود وزارت کشور اتفاق می افتاد.
وی با ابراز خرسندی از عمل وزارت کشور به قانون تشریح کرد: دولت در این مرحله مشارکت حداکثری را رعایت و ایستادگی کرد، در مراحل بعدی هم اگر مسئله‌ای بر عهده دولت باشد، آن را رعایت می‌کند.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت به خاطر شرایط کرونا، از وزارت کشور افزایش تعداد صندوق‌های آرا را خواسته، بیان کرد: وزارت کشور، حدود ۱۰ هزار صندوق آرا اضافه کرده است، وزیر کشور در ستاد ملی مبارزه با کرونا، به خاطر حفظ سلامت مردم، پیشنهاد افزایش زمان انتخابات را مطرح کرد که نظر ایشان افزایش ٢ساعتی بود اما در جلسه افزایش ٣ ساعتی زمان انتخابات یعنی از ٧ صبح تا ٢ نصفه شب، تصویب شد.
وی با تاکید بر اینکه دولت، تمام تلاش خود را برای واکسیناسیون، خاموش کردن موج چهارم کرونا و اعتماد مردم برای آمدن به پای صندوق، کرده است، گفت: در ستاد ملی مبارزه با کرونا، تمام تصمیمات ما برای این بود که با موج پنجم کرونا مواجه نشویم.
جان انتخابات، رقابت است
روحانی با اشاره به اینکه برای ما مهم نیست چه کسی رئیس جمهور شود و هرکسی را که مردم صلاح بدانند، انتخاب می‌شود، اظهار کرد: وظایفی که بر عهده دولت بوده را ما انجام دادیم و تا روز آخر هم انجام خواهیم داد، اما مسئله‌ای که مهم است، این است که همه باید انتخابات را حس کنند و به پای صندوق رای بیایند.
رئیس جمهور با اشاره به مرحله احراز صلاحیت‌ها، تشریح کرد: این مسئله بر عهده دولت نبود و نهاد مهم شورای نگهبان، وظیفه آن را دارد، البته اینکه مقدمات تصمیم‌های شورای نگهبان از کجا می‌آید و چگونه تصمیم‌گیری می‌کنند، در بحث ما نیست چراکه این نهاد، نهاد مستقلی بوده است.
وی ادامه داد: جواب احراز صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان، عصر روز دوشنبه آمد و شب آن، این اسامی برای ما، شفاف‌تر شد. خیلی از سیاسیون  دلمان می‌خواست که شورای نگهبان فرصت بیشتری برای اضاغه شدن افراد می‌داد.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جان انتخابات، رقابت است و اگر این رقابت از انتخابات گرفته شود، کالبدی بی جان باقی می‌ماند و می‌افتد، تشریح کرد: رقابتی فشرده انتخابات واقعی را شکل می‌دهد، به هر حال دولت در این زمینه کار زیادی نمی‌توانست انجام دهد.
وی افزود: دولت در این زمینه کار زیادی نمی‌توانست انجام دهد البته من نسبت به اصل ۱۱۳ حتما متذکر هستم و اشکال دارم، منتهی هر زمان ما اصل ۱۱۳ را به شورای نگهبان می‌نویسیم، آنها تفسیری از این اصل دارند که می‌گویند طبق این تفسیر، شما نمی‌توانید به ما تذکر دهید بنابراین به ناچار روز گذشته خدمت مقام معظم رهبری نامه‌ای فرستادم و بر اساس آنچه در ذهن من بود، که اگر ایشان می‌تواند در این زمینه کمکی انجام دهند، خدمت ایشان تقدیم کردم. البته ایشان نیز هر طور مصلحت می‌دانند، به هر حال مصالح کشور اصل است، کار تائید صلاحیت‌ها را شورای نگهبان انجام می‌دهد و مقام معظم رهبری نیز در دوره‌های گذشته کمتر وارد این مقوله شده‌اند البته موردی بوده که ایشان نسبت به فرد یا افرادی با حکم حکومتی و دستورشان اضافه کردند که این مربوط به مصلحت خود ایشان است.
روحانی با تاکید بر اینکه ممکن است ما گله، شکایت و نظری داشته باشیم، اما نمی‌توان صندوق آرا را رها کرده، تشریح کرد: کارایی نداشتن صندوق آرا، بسیار خطرناک است و اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در این چهل و دو سال، با تمام فراز و نشیب‌های خود، حفظ شده و قدرتمند در برابر توطئه و خارجی‌ها ایستاده، به خاطر حضور و فداکاری مردم است.
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه صندوق آرا، رمز بسیار بزرگی است، گفت: اگر مردم نظری و شکایتی داشته باشند، چهار سال بعد به پای صندوق رفته و فرد و برنامه‌ی دیگری را انتخاب می‌کنند.
روحانی اظهار کرد: نقد و انتقاد از هرکس و از هر نهاد در کشور آزاد است، البته این به منظور تضعیف و تخریب نیست، مقام معظم رهبری هم چندین مورد فرمودند که هرکسی می‌خواهد از من انتقاد کند.
وی با تاکید بر اینکه انتقاد و درخواست شفافیت از هر نهادی امکان دارد، بیان کرد: پاسخ به سوال مردم، اشکالی ندارد چرا که هدف مهم ما، حفظ نظام، وحدت ملی و قدرت ملی است، نباید این اصل را فراموش کنیم.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت با تمام توان و وجود خود، عنوان آخرین مسئولیت بزرگ خود در کنار دیگر وظایفی که بر دوش دارد، مجری انتخابات ١۴٠٠ است، گفت: در زمینه تحریم وظیفه بزرگی داریم که الحمدالله مذاکره‌کنندگان ما، بسیار قاطع، متین و حساب شده در وین مذاکره می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه همه ملت باید از افرادی که به نمایندگی از دولت و ملت در خط مقدم هستند، حمایت کنند، اظهار کرد: ما در مسائل اساسی و مهم در ١‌+۵، به توافق رسیدیم، البته موارد قابل حلی هم هست که در حال بحث هستیم. اصولی که مقام معظم رهبری به عنوان سیاست کلی مطرح فرمودند، همیشه اصول مدنظر ما و مذاکره کنندگان ما در وین، هست.
روحانی با اشاره به اصول که مقام معظم رهبری رهبری درباره وین، فرمودند، بیان کرد: اصل مقام معظم رهبری این است که همه آنچه تعهدات آنهاست، باید به کماله، انجام دهند و آنچه که مربوط به تعهد ماست، انجام خواهیم داد، البته به خاطر بد عهدی آمریکا در این مدت ۳ سال نیم، رهبری فرمودند که ابتدا آمریکا، انجام دهد و بعد از اینکه دیدیم درست انجام دادند، ما تعهدات خود را انجام می‌دهیم، این ساز و کار پیچیده‌ای نیست و می‌توان به صورتی سازمان داد که آمریکا شروع و انجام دهد.
وی بیان کرد: من به عمده وزارتخانه‌ها و مسئولانی که در این زمینه مسئولیت دارند، مثل بانک مرکزی، وزارت نفت، راه و شهرسازی و صنعت، دستور صادر کردم و آن‌ها به من نامه رسمی نوشتند و در کل به نظرم این مسئله زیاد پیچیده نیست و می‌توان از آن عبور کرد.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت، در سال ۹۲ تا ۹۴ برجام را ایجاد کرد، گفت: ایجاد برجام برای دولت یازدهم است و ثمرات آن در سال ۹۴ تا اردیبهشت ۹۷ بود، در سال ۹۷، فردی شر در آمریکا به نام ترامپ، تحت تاثیر صهیونیست‌ها، تندرو‌ها و ارتجاع منطقه، احمقانه از توافق بسیار مهم برجام، بیرون آمد.
یکی از توافقات‌های بسیار مهم در دنیا، برجام است
روحانی ادامه داد: روز جمعه با رئیس جمهور چین صحبت می‌کردم که ٢مرتبه تاکید کردند که یکی از توافقات‌های بسیار مهم در دنیا، برجام است و باید همه برای حفظ آن، تلاش کنند، همه در دنیا قبول دارند که برجام، چارچوبی بسیار مهم برای همکاری، تعامل و امنیت منطقه و ملی است.
رئیس جمهور با اشاره به خروج شری به نام ترامپ از برجام در دولت دوازدهم، تشریح کرد: در این مرحله، ابقای برجام بود چراکه اگر برجام از بین می‌رفت، به همه‌ی قطعنامه‌های فصل هفتی شورای امنیت بر می‌گشتیم.
وی با تاکید براینکه مذاکره الان ما، با مذاکره ۹۲ فرق می‌کند، گفت: سال ۹٢، طرف مقابل، دست بالا داشت و ۶ تا ۷ قطعنامه شورای امنیت در دستش بود، درحالی‌که ما با دست خالی از نظر حقوقی و سیاسی در مذاکره بودیم، اما ما در آن شرایط سخت، ایستادیم تا توافق انجام شد.
روحانی افزود: در حال حاضر، این ماجرا برعکس است و ما دست بالا داریم چرا که آن‌ها تخلف کرده و خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ عمل کردند، در حال حاضر، ما بحثی درباره برجام نمی‌کنیم چراکه همه قبول دارند که برجام، برجام است، بلکه بحث سر اجراست و اینکه چگونه آمریکا به این توافق برگردد، تعهدات خود را انجام داده و تحریم‌ها را بردارد، همچنین چگونگی قبول و اجازه‌ی برگشت او را دهیم.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر، ایران به عنوان پیروز این مذاکرات است، گفت: ملت ما با صبر و مقاومت ، تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد، بنابراین دولت دوازدهم برجام را ابقا و در حال حاضر، برجام را احیا می‌کند، الآن برجام در مرحله‌ای است که ما به راحتی می‌توانیم که قدم‌های بعدی را برداریم.
روحانی با اعلام افتخار از اینکه دولت دوازدهم به عهد خود با مردم، وفا کرده است، بیان کرد: امروز، همه چیز برای توافق آماده و ما با قدرت، در حال مذاکره هستیم، البته در کنار برجام، ما باید مسئله کرونا را به جایی برسانیم چراکه من گفتم که دلم می‌خواهد، وقتی دولت سیزدهم آغاز به کار می‌کند، در مسئله کرونا، همه تکلیف روشن شده باشد.
وی ادامه داد: شرایط ما در مسئله کرونا، با واکسیناسیون در ماه خرداد و تیر عوض خواهد شد و آرامشی در کشور ایجاد می‌شود.
رئیس جمهور بیان کرد: ما حدود ۴۷ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های استانی و ملی در سفر‌های استانی در دستور کار قرار دادیم؛ از این ۴۷ هزار میلیارد تومان ۶۹ هزار میلیارد تومان را پرداخت کرده‌ایم؛ ما به عهد خود وفا کرده‌ایم و پولی که قول داده‌ایم را پرداخت کرده‌ایم و اضافه بر آن هم داده البته اجرای بعضی از طرح‌ها با مشکلاتی مواجه می‌شود، اما ما تعهد مالی مان را انجام دادیم.
روحانی گفت: ما تا ۶۹ روز دیگر مسئولیم و تا لحظه و ساعت آخر همه باید تلاش کنند. درباره انتخابات هم آنچه قانون گفته به حول و قوه الهی انجام می‌دهیم؛ وزارت کشور ما با تمام قدرت به مردم تضمین می‌دهد که امانت مردم را مراعات خواهد کرد و نخواهد گذاشت که یک رای بالا و پایین شود.
وی افزود: اما این وسط یک سری مشکلات پیش میاد مثلاً این چند روز مردم در مورد برق دچار مشکل شدند البته من خوشحال شدم که وزیر نیرو رسما از مردم عذرخواهی کرد ما هر جا قصور داریم باید از مردم عذرخواهی کنیم؛
ریشه این مشکل که همه مردم می دانند خشکسالی امسال یکی از ریشه‌های بزرگ مسئله است؛ امسال ۲۰ درصد برق نسبت به پارسال افزایش یافت و این یک فشاری به وزارت نیرو وارد می کند.
فعالیت رمز ارز  ممنوع شد
رئیس جمهور تاکید کرد: تلاشمان را کردیم که اولا بتوانیم شرایط را پایدار و مناسب کنیم ثانیا اگر ناچار به خاموشی شدیم وزارت نیرو از قبل به مردم اعلام کند تا بدانند که از چه ساعتی تا چه ساعتی این خاموشی است ودچار سرگردانی نشوند. نیروگاه اتمی ما هم به مدار وارد شده است و برخی از نیروگاه های دیگر هم که در حال تعمیر است به مدار خواهد آمد؛ ما می‌توانیم برق آبی را بالا ببریم اما اثرش این هست که آب بیشتر باید مصرف کنیم و برای تابستان دچار مشکل می‌شویم؛ از طرف دیگر مردم باید همه همکاری را با دولت انجام دهند البته این مسئله رمز ارزها خیلی بی تاثیر نیست مجاز این ها ۳۰۰ مگابایت و غیرمجازش ۲۰۰۰ مگابایت برق مصرف می کند.
روحانی تاکید کرد: از امروز فعالیت رمز ارز و استخراج رمز ارز تا پایان شهریور باید تعطیل شود، بنابراین از امروز هر که این کار را انجام می‌دهد، غیر مجاز است تا از این مسئله عبور کنیم و شرایط بهتری برای مردم فراهم شود.
روحانی بیان کرد: صادرات غیر نفتی ما در دو ماهه امسال نسبت به پارسال ۴۸ درصد بیشتر شده است البته مقایسه با پارسال با توجه به شرایط کرونایی درست نیست اما وقتی با سال ۹۸ مقایسه می‌کنیم میبینیم ۲۵ درصد رشد داشتیم؛ بنابراین این به معنای این است که با تمام توان بخش خصوصی و اقتصادی فعال است در آخر تشکر و سپاسگزاری می‌کنم از بخش‌های خصوصی و دولتی که دارند تلاش می‌کنند و ان‌شالله فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید و مانع زدایی و پشتیبانی از تولید را دنبال خواهیم کرد.
کد مطلب: 151105
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *