۰
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۶

رایزنی روسیه و رئیس کمیسیون مشترک برجام

رئیس هیات روسیه و معاون دبیر کل سرویس خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در ادامه رایزنی‌های فشرده‌ای که در پایتخت اتریش پیرامون احیای کامل برجام جریان دارد، پیرامون توافق هسته‌ای ایران بحث و گفت‌وگو کردند.
رایزنی روسیه و رئیس کمیسیون مشترک برجام
 رئیس هیات روسیه و معاون دبیر کل سرویس خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در ادامه رایزنی‌های فشرده‌ای که در پایتخت اتریش پیرامون احیای کامل برجام جریان دارد، پیرامون توافق هسته‌ای ایران بحث و گفت‌وگو کردند.
به گزارش ایرنا، میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین پس از شرکت در نشست سه جانبه با همتایان ایرانی و چینی، با انریکه مورا که ریاست نشست کمیسیون مشترک برجام را برعهده دارد دیدار کرد. وی در توئیتی درباره این ملاقات نوشت که دو طرف پیرامون آخرین وضعیت مذاکرات برجام رایزنی کردند.
در چند روز گذشته و از زمان برگزاری نشست کمیسیون مشترک، چندین نشست دوجانبه و چند جانبه در سطح معاونین و مدیران سیاسی و همینطور در سطوح کارشناسی میان هیات های ایران با هیات های اتحادیه اروپایی،  سه کشور اروپایی و هیات های چین و روسیه برگزار شده است.
نشست ها در روزهای تعطیل بدون تغییر دنبال شده و گاه تا ساعات پایانی شب هیات ها در حال گفتگو بوده اند. ساعاتی پیش روسای هیات‌های ایران، روسیه و چین برای بررسی و تبادل نظر در خصوص آخرین وضعیت گفت‌وگوها و هماهنگی مواضع در محل گراندهتل وین دیدار کردند.
هیات ایرانی در این دیدار نقطه نظرات خود در خصوص متون پیش نویس و موضوعات باقی مانده را برای طرف های چینی و روس تشریح کرد.
هیات های چین و روسیه نیز ضمن ارائه برخی نظرات و توضیحات، بار دیگر بر حمایت کامل خود از مواضع ایران تاکید کردند. هر سه هیات بر اهمیت تداوم کار به صورت جدی و به دور از هرگونه شتابزدگی یا تاخیر بی سبب تاکید کردند.
سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه بلافاصله پس از نشست سه جانبه با چین و روسیه، نشست مشترک با هیأت‌های اتحادیه اروپایی و سه کشور آلمان، انگلستان و فرانسه را آغاز کرد.
وی در اظهاراتی درباره روند مذاکرات جاری در وین به خبرنگاران گفت: مذاکرات پیچیدگی های زیادی دارد و به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم. پیشرفت های خوبی تا الان داشتیم. مسیر خوبی را طی کردیم.
عراقچی افزود: چند مورد اختلافی کماکان در دست بررسی است. در حال حاضر به اختلافات بارزی که وجود دارد، پرداخته می شود. متن ها تهیه شده و مقدار زیادی متن های ما آماده است، جلسات فشرده ای را داشتیم. مسیر خوبی تا الان طی شده است.
معاون وزیر امور خارجه عنوان کرد؛ این که در این دور مذاکرات به جمع بندی برسیم، خیلی مطمئن نیستم. ممکن است لازم باشد هیأت ها برای مشورت های بیشتر به پایتخت ها مراجعه کنند.  
پیشتر رئیس هیات روسیه گفته بود مذاکره کنندگان برجام با این استنباط پیش می روند که دور فعلی مذاکرات احتمالا باید دور پایانی باشد.
کد مطلب: 151539
برچسب ها: برجام
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *