۰
چهارشنبه ۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۲
در راستای توسعه ساخت داخل در گروه صنعتی ایران خودرو محقق شد

بهینه سازی طراحی و تولید انبوه کاتالیست خودرو

با ارتقای فناوری فرآیند تولید و کاهش کاربرد فلز گران‌بها در تولید کاتالیست خودرو، ۲۶ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی سالانه محقق شد
بهینه سازی طراحی و تولید انبوه کاتالیست خودرو


با ارتقای فناوری فرآیند تولید و کاهش کاربرد فلز گران‌بها در تولید کاتالیست خودرو، ۲۶ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی سالانه محقق شد.
ایکوپرس- شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) با توجه به شرایط دشوار تامین مواد اولیه و فلزات گران‌بهای کاتالیست و محدودیت‌های ناشی از افزایش قیمت فلزات گران‌بها در سال ۹۹، در قالب پروژه بهینه‌سازی طراحی و تولید انبوه کاتالیست خودرو، ارتقای تکنولوژی و فرمولاسیون فرآیند تولید سازندگان در راستای کاهش کاربرد فلزات گرانبها را ضمن حفظ و ارتقای استانداردها، در دستور کار خود قرار داد و با اجرای این پروژه صرفه‌جویی ارزی ۲۶ میلیون دلاری در صنعت قطعه سازی محقق شد.
با همت مهندسان و شبکه تامین شرکت ساپکو در شرایط تحریم و با توجه به رویکرد توسعه بومی‌سازی قطعات خودرو ، بهینه‌سازی طراحی کاتالیست برای پنج شماره فنی مجموعه اگزوز با کاتالیست خودروهای جاری از طریق کاهش عناصر گران‌بها و با حفظ کیفیت و استانداردهای موجود به تولید انبوه این قطعه انجامید.
اجرای این پروژه که با روش‌های نوین و استفاده از پلاتین و کاهش رودیوم انجام شد، دستاوردهای ارزنده‌ای را در تیراژ تولید سال ۱۴۰۰ برای گروه صنعتی ایران خودرو به همراه خواهد داشت.
طبق محاسبات و پیش‌بینی‌های انجام شده، بر مبنای برنامه تولید سال ۱۴۰۰ در گروه صنعتی ایران خودرو، حدود ۷۶۳ میلیارد تومان صرفه‌جویی از محل پروژه بهینه سازی کاتالیست خودرو توسط زنجیره تامین گروه صنعتی ایران خودرو محقق خواهد شد.
کد مطلب: 152671
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *