۰
يکشنبه ۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۸

کشف اسناد فوق محرمانه در ایستگاه اتوبوس

 اسناد فوق محرمانه وزارت دفاع انگلیس که جزئیاتی مربوط به ناوشکن دفاع هوایی و ارتش انگلیس را نشان می دهد، در یک ایستگاه اتوبوس پیدا شده است.
کشف اسناد فوق محرمانه در ایستگاه اتوبوس
 اسناد فوق محرمانه وزارت دفاع انگلیس که جزئیاتی مربوط به ناوشکن دفاع هوایی و ارتش انگلیس را نشان می دهد، در یک ایستگاه اتوبوس پیدا شده است.
 
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روزنامه میرور، این اسناد که متشکل از ۵۰ صفحه است، در مکانی مرطوب در پشت ایستگاه اتوبوس منطقه کنت در جنوب شرقی انگلیس کشف شده است.
 
این اسناد، به موضوعات مختلف از جمله واکنش احتمالی روسیه به عبور ناوشکن نیروی دریایی سلطنتی انگلیس HMS Defender از میان آب های اوکراین در نزدیکی ساحل منطقه کریمه می پردازد.
 
سندی دیگر با برنامه انگلیس برای ادامه حضور نظامی در افغانستان پس از خروج نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از این کشور مرتبط است.
 
سخنگوی وزارت دفاع انگلیس به بی بی سی گفت که یکی از کارکنان خبر گم شدن این اوراق محرمانه دفاعی را گزارش داده است.
 
حزب کارگر انگلیس این اشتباه بزرگ را خجالت آور دانسته و از همه وزرای کابینه انگلیس خواسته است به مردم اطمینان دهند که امنیت ملی با این کار تضعیف نشده است.
 
دولت لندن اعلام کرده است که عملیات تحقیق در مورد علت وقوع این حادثه آغاز شده است.
 
بخش از این اسناد به افغانستان مرتبط است و درخواست آمریکا از انگلیس برای کمک در مناطقی خاص و احتمال ادامه حضور نیروهای ویژه انگلیس در افغانستان پس از خروج نیروهای ناتو از این کشور را مورد توجه قرار می دهد.
 
جان هیلی وزیر دفاع در سایه حزب کارگر گفت: مفقود شدن اسناد طبقه بندی شده که طیف وسیعی از حوزه های حیاتی امنیت ملی را پوشش می دهد، همان قدر شرم آور است که برای وزرا نگران کننده است.
 
وی افزود: این مساله حائز اهمیت است که تحقیقات داخلی آغاز شده از سوی وزارت امور خارجه، بلافاصله مشخص کند که چطور اسناد طبقه بندی شده در وهله اول از وزارت دفاع خارج و سپس به این نحو رها شده است.
 
وی تاکید کرد: در نهایت وزرای کابینه باید به مردم اطمینان دهند که امنیت ملی تضعیف نشده، عملیات امنیتی یا نظامی تحت تاثیر قرار نگرفته است و رویه های مناسب برای تضمین تکرار نشدن این رویدادها جریان دارد.
 
در همین حال، براندون لوئیس وزیر ایرلند شمالی گفت که از پیدا شدن این اسناد در توقفگاه اتوبوس اطلاع داشته است.
 
وی افزود: این چیزی است که هیچ یک از ما نمی خواهیم شاهدش باشیم و نباید دوباره اتفاق افتد.
 
بخشی از این اسناد نشان می دهد که وزارت دفاع انگلیس تصور کرده روسیه ممکن است قبل از عزیمت ناوشکن نیروی دریایی سلطنتی انگلیس از آب های اوکراین در نزدیکی ساحل کریمه، واکنشی تهاجمی نشان دهد.
 
طبق این اسناد، تصمیم اعزام این ناوشکن به نزدیکی کریمه، تصمیمی بود که از سوی دولت انگلیس برای نشان دادن حمایت از اوکراین اتخاذ شد.
 
این فایل ها همچنین شامل اوراق به روز شده درمورد صادرات اسلحه و یادداشت هایی از آخرین مذاکرات دفاعی آمریکا – انگلیس بوده است.
 
این اسناد همچنین نشان می دهد که مقام های مربوطه باید از این مذاکرات بین آمریکا و انگلیس استفاده کنند تا ببینند که آیا دولت جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده برای حمایت از قولش برای مشورت بیشتر با متحدان آمادگی دارد یا نه.
 
روز چهارشنبه هفته گذشته شاهدان عینی مدعی شدند که جت های ارتش روسیه بر فراز ناوشکن HMS Defender به پرواز درآمده اند و صدای شلیک نیروی دریایی در حالی که ناوشکن از اودسا در اوکراین به سمت گرجستان در حال حرکت بوده، شنیده شده است.
 
مسکو، انگلیس را به دروغگویی متهم کرد و هشدار داد که این حادثه عواقب جدی خواهد داشت.
کد مطلب: 152849
برچسب ها: اسناد
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *