۰
شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۸

افزایش شهرهای درگیر به کرونای هندی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از افزایش شهرهای درگیر به کرونای هندی به ویژه در استان‌های جنوبی، شرقی و جنوب شرقی خبر داد و گفت: واکسیناسیون مردم طی هفته آینده سرعت بیشتری می‌گیرد.
افزایش شهرهای درگیر به کرونای هندی
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از افزایش شهرهای درگیر به کرونای هندی به ویژه در استان‌های جنوبی، شرقی و جنوب شرقی خبر داد و گفت: واکسیناسیون مردم طی هفته آینده سرعت بیشتری می‌گیرد.
به گزارش ایرنا، علیرضا رییسی روز شنبه و پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی افت داشته و به کمتر از ۷۰ درصد و به حدود ۶۸ تا ۶۹ درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه ویروس کرونای هندی یا «دلتا» در جای جای کشور سرایت کرده است، گفت: قدرت سرایت این ویروس بالاست و میزان همه گیری، بستری و مبتلایان را بیشتر می کند.
رییسی ادامه داد: اکنون ۹۲ شهر کشور از لحاظ وضعیت کرونا قرمز، ۱۸۳ شهر نارنجی و ۱۷۳ شهر زرد است، نصف استانها درگیر شده و اگر پروتکل های بهداشتی را مردم بسیار خوب رعایت کنند می توان این بیماری را مهار کرد.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: در استانهای اصفهان شهر اردستان، ایلام شهر مهران، کرمانشاه گیلانغرب ، کهکیلویه و بویراحمد شهر گچساران ، تهران ۱۰ شهر شامل اسلامشهر، بهارستان، تهران ،پاکدشت، پردیس، فیروزکوه، قرچک و غیره ، کرمان ۱۰ شهر، هرمزگان ۱۱ شهر، فارس شهرهای حنوبی و جنوب شرقی ، مرکزی یک شهر و غیره در وضعیت قرمز هستند.
رییسی تصرییح کرد: در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید زیادی بر کنترل مرزها بویژه مرزهای شرقی شده و با توجه به اینکه نیروهای انتظامی، نیروهای مسلح و سپاه اقدامات خوبی را برای کنترل مرزها انجام داده اند اما باید این کنترل و نظارت تشدید شود.
به گفته وی، اکنون نظارت بر مرزها ۱۱۷ درصد رشد داشته ولی باید نظارت بر استانهای درگیر کرونا تشدید و با دقت بیشتری انجام شود، در استان سیستان و بلوچستان نیز با رئیس دانشگاه علوم پززشکی هماهنگ شده تا کمک هایی برای آنها ارسال شود و در این استان مشکلی در زمینه دستگاه اکسیزن ساز و تخت نیست و باید نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی بیشتر انجام شود.
معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: در استان سیستان و بلوچستان پروتکل های بهداشت زیر ۵۰ درصد رعایت می شود و باید  نظارت ها بیشتر شده و با کسانی که این پروتکل ها را رعایت نمی کنند بر اساس قانون برخورد صورت گیرد.
رییسی اظهار داشت: در این استان بسیاری از اماکن مانند بانک ها و ادارات باید تعطیل  و مشاغل ضروری باز باشند و در شهرهای قرمز کارکنان دولتی با ۳۰ درصد نیرو و بقیه بصورت دورکار و مشاغل ضرور حداکثر تا ۵۰ درصد حضور فیزیکی در ادارات حضور داشته باشند.
وی گفت: طی هفته گذشته سرعت واکسیناسیون علیه کرونا افزایش می یابد و در هفته های جاری و آینده میزان قابل توجهی واکسن در اختیار خواهیم داشت.
رییسی افزود: در سطح کشور ازدحام و تجمع مردم برای تزریق واکسن آنچنان نداشتیم و روان بوده و در تهران نیز با افزایش مراکز تجمیع که از مجموع ۸۷۰ مرکز، ۷۵ مرکز درتهران مستقر است، وضعیت به حالت عادی برگشته و مردم نیز نگران دوز دوم واکسن نباشند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: هفته آینده گروهای سنی پایین تر را برای تزریق واکسن اعلام می کنیم و اکنون هفت میلیون دوز واکسن توزیع کردیم که دو میلیون نفر دوزهای اول و دوم را دریافت کرده و چهار میلیون نفر نیز دوز اول را تزریق کرده اند، بقیه نیز در حال تزر یق واکسن بوده و وضعیت تامین واکسن مطلوب می شود و از شهریور ماه ۱۰ میلیون دوز واکسن داخلی به دستمان می رسد.
به گفته رئیسی، تاکنون ۳۰۰ هزار دوز واکسن برکت به دست ما رسیده که توزیع شده و در هفته آینده واکسن تولید واخل و واکسن های وارداتی با سرعت بیشتری توزیع می شود.
وی خاطرنشان کرد: اکنون روزانه توانایی تزریق ۲۰۰ تا ۳۰۰ دوز واکسن را داریم که به ۵۰۰ هزار دوز واکسن می رسد و تا پایان سال همه گروههای مورد هدف در برابر کرونا واکسینه می شوند.
رئیسی خاطرنشان کرد: از مردم می خواهیم به سیستم نوبت دهی توجه کنند و تا به آنها تلفنی اطلاع داده نشده یا پیامک نیامده به مراکز مورد نظر مراجعه نکنند.
وی از مردم خواست پروتکل های بهداشتی را کاملا رعایت کنند زیرا خیز پنجم کرونا را در پیش خواهیم داشت.
کد مطلب: 153105
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *