۰
سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۳
وزیر امور خارجه آلمان:

مذاکرات وین در هفته‌های آتی به نتیجه می‌رسد

وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه گفت که از دستیابی به توافق برای نجات توافق هسته ای ۲۰۱۵ با ایران در هفته های آینده اطمینان دارد.
مذاکرات وین در هفته‌های آتی به نتیجه می‌رسد
وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه گفت که از دستیابی به توافق برای نجات توافق هسته ای ۲۰۱۵ با ایران در هفته های آینده اطمینان دارد.
به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، هایکو ماس وی پس از حضور در یک گردهمایی در مادرید به خبرنگاران گفت: ما فکر می کنیم (مذاکرات) می تواند به اهداف خود برسد.
وزیر امور خارجه آلمان در مورد از سرگیری مذاکرات هسته ای با ایران که از ماه اوریل در وین پایتخت اتریش آغاز شده است، گفت: من فکر می کنم ما در هفته های آینده به آن‌ نقطه  (اهداف مذاکرات) خواهیم رسید.
مذاکرات برجام پس از ۶ دور گفت‌وگوهای فشرده و مستمر در وین، به مراحل پایانی نزدیک شده است.
در  آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین که دو هفته پیش برگزار شد، هیات ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته برای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده اند تاکید کردند.
در پایان این نشست، هیات‌ها برای کسب دستورالعمل‌های سیاسی درباره مسائل باقی‌مانده راهی پایتخت‌ها شدند تا برای دور هفتم مذاکرات آماده شوند.
اولیانوف پنجشنبه گذشته عنوان کرد که مذاکرات وین برای آنچه قرار است آخرین دور گفت‌وگوها باشد از سرگرفته می‌شود.
وی با بیان این‌که در مقطع کنونی این شرایط حاصل نشده، افزود: برخی مشارکت کنندگان به زمان بیشتری نیاز دارند و به نظر می‌رسد زودتر از هفته آینده در وین ملاقات نمی‌کنیم.
دیپلمات ارشد روس در پاسخ به سووالی درباره موضع روسیه نسبت به مفادی از توافق هسته‌ای برجام که با گذشت زمان منقضی می‌شوند (بندهای غروب آفتاب) گفت: بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد از لحاظ تئوری بند غروب در صورت اجماع بین اعضا قابل تمدید است؛ هیچ‌کس نمی‌تواند بر خلاف اراده ایران رایزنی‌هایی را به این کشور تحمیل کند. در هر صورت، بندهای غروب آفتاب، جزو مذاکرات وین برای بازگشت به توافق اولیه برجام نیستند.
کد مطلب: 153225
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *