۰
شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۲

رد احتمال خرابکاری در تاسیسات برق

سخنگوی صنعت برق با اشاره به حادثه ای که هفته پیش در پست تهران پارس رخ داد، احتمال خرابکاری را در این پست رد کرد و گفت: تاکنون هیچ گزارشی در این خصوص وجود نداشته است.
سخنگوی صنعت برق با اشاره به حادثه ای که هفته پیش در پست تهران پارس رخ داد، احتمال خرابکاری را در این پست رد کرد و گفت: تاکنون هیچ گزارشی در این خصوص وجود نداشته است.
به گزارش ایسنا، مصطفی رجبی مشهدی امروز در گفت و گویی تلویزیونی اظهارکرد: خوشبختانه پیش بینی های لازم برای جلوگیری و مقابله از حملات سایبری نیز صورت گرفته است.
وی در خصوص مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز اظهار کرد:  برق مراکز یا مکان هایی که از به صورت غیرمجاز به استخراج رمزارز مشغول هستند، هرجا که باشند پس از کشف و ضبط، قطع خواهد شد.
سخنگوی صنعت برق با بیان این که تاکنون نزدیک به ۲۰۰ هزار دستگاه استخراج رمزارز از مراکز غیرمجاز با همکاری نیروی انتظامی و قوه قضاییه، کشف و ضبط شده است، گفت: این تعداد دستگاه استخراج کشف شده بیش از ۵۷۰ مگاوات برق مصرف می کردند که برای تولید این میزان برق و رساندن آن به محل مصرف باید نیروگاهی به بزرگی ۷۵۰ مگاوات احداث شد.
او با بیان این که در دولت تدبیر و امید باید ۲۵ هزار مگاوات نیروگاه احداث می شد، یاداور شد: از این میان تاکنون ۱۰ هزار و ۸۰۰ مگاوات نیروگاه احداث شده است اما در صورتی موانع ناشی از محدودیت های اعتباری و بودجه ای کشور و تحریم های بین المللی وجود نداشت،  ۱۵ هزار مگاوات دیگر نیز به موقع ساخته و احداث شده بود.
رجبی مشهدی در عین حال خاطرنشان کرد: خوشبختانه ۱۰ هزار و ۸۰۰ مگاوات نیروگاه احداث شده ، از محل تبدیل نیروگاه های گازی به سکیل ترکیبی به ظرفیت کشور اضافه شده اند که هیچ سوختی را مصرف نمی کنند.
وی درباره افزایش ظرفیت نیروگاه های تجدید پذیر نیز گفت: در حال حاضر نزدیک به یکهزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر در کشور وجود دارد اما با توجه به منابع و راهکارهای دیده شده در قانون بودجه امسال، پتانسیل افزایش این میزان به ۲ هزار مگاوات وجود دارد.
وی در خصوص راهکارهای صرفه جویی در بخش های تجاری نیز گفت: برخی از مراکز تجاری مانند لوسترفروشی ها، تابلوهای تبلیغاتی، نماهای ساختمان ها و... می توانند با  خاموش کردن  روشنایی های اضافه درخود باعث صرفه جویی بسیاری در مصرف برق شوند.
رجبی مشهدی خروج نیمی از نیروگاه های برق آبی از مدار تولید را برای شبکه برق بسیار سنگین توصیف کرد و افزود: جبران این میزان کمبود برق تنها با صرفه جویی امکان پذیر است.
کد مطلب: 153410
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *