۰
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۶

برکناری رییس فتا کار خوبی بود

مهدی دواتگری که پیشتر خواستار برکناری رییس پلیس فتا شده بود در آرمان نوشت:
جدا از اقدامات مجلس و حرکت پیگیرانه آن در مورد نحوه فوت ستار بهشتی، یقینا اقدام قاطع نیروی انتظامی و فرمانده این نیرو در برکنار کردن رئیس پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی)، حاکی از قانونمندی نظام جمهوری اسلامی ایران و نشانگر این است که ارکان نظام در مقابل هرگونه بی‌نظمی و بی‌قانونی با قدرت تمام می‌ایستند و همچنین مردم سهل‌انگاری یا مسامحه و بی‌دقتی یک یا چند مامور را به پای کل نظام نمی‌گذارند، چراکه مشخص است هیچ‌گاه نظر و نگاه نظام در چنین مسائلی برخوردهای نامناسب و فراقانونی نبوده و نیست. آنچه مسلم است اینکه موارد تخلف و سهل‌انگاری بررسی می‌شود و نتیجه لازم همراه با اطلاع مردم خواهد بود.
وظیفه ما در مجلس اجرای قانون با تمام جزئیات و مستلزمات آن است. ما در این زمینه بسیار مصمم هستیم که بتوانیم با تمام قدرت اقدامات قانونی را در جامعه جا بیندازیم.
بعضا تخلفات و سهل‌انگاری‌هایی صورت گرفته بود و یقینا اگر ریاست مجموعه با نظارت بهتری بر نهادهای ذی‌ربط اعمال مدیریت می‌کرد، شاهد اینگونه اتفاقات نبودیم.
این امیدواری را داریم که دستگاه قضایی هم با دقت کامل و بدون در نظر گرفتن هر گونه رابطه‌ای، به پرونده آمرین و عاملین این اتفاق رسیدگی کند.
اقدامات مجلس در برخی گزارش‌ها در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت و ما تمام تلاش خود را در این زمینه انجام دادیم تا بتوانیم به مرور مردم را از چگونگی پیشرفت و روال پرونده بی‌اطلاع نگذاریم و سعی شد تمام مراحل به صورت رسمی در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.
آنچه مسلم است اینکه سعی ما در کمیسیون امنیت مجلس بر آن بود که مردم در جریان باشند و در کنار آن پرونده با قدرت و طی مراحل قانونی پیش برود. متاسفانه بعضا اظهارنظرهایی صورت گرفت که براساس نگاه کارشناسانه و با آگاهی کامل از موضوع نبود و در برخی موارد اظهارنظرهای شخصی بود اما این مسئله هم سبب نشد تا پیگیری پرونده به صورت قانونی انجام نشود چراکه همگان شاهد این مدعا بودند که به دور از هرگونه هیاهوی سیاسی و در یک فضای حقوقی به روال پرونده رسیدگی شد.
بی‌شک مردم از اجرای قانون و انجام عدالت خوشحال می‌شوند و مطمئنا از این اقدام با خوشحالی یاد کرده‌اند چراکه تمام مردم به دنبال این هستند که مجازات مرتکبین این اقدام را ببینند و این طبیعی است که هر انسانی با اجرای عدالت خوشحال شود.
به عنوان کسی که پیگیری‌های مستقیم این پرونده را انجام داده است این اطمینان را می‌دهم که هیچ‌گونه فشاری برای مختومه کردن این پرونده وجود نداشته و تمام سعی و تلاش نظام در جهت رسیدگی به این‌گونه پرونده‌هاست.
چه دستگاه قضایی و چه نیروی انتظامی برای پیگیری این پرونده نهایت همکاری را داشتند و نتیجه پیگیری‌ها حاکی از این است که پرونده در حال پیشرفتی با روند قانونی است. مجازات آمرین و مرتکبین با قدرت تمام انجام خواهد شد و ادامه آن مستلزم تحقیقات دستگاه قضایی است و با توجه به اطلاعیه دادستانی باید گفت که رسیدگی با قدرت کامل انجام خواهد شد.
سابقه شخصی من در حوزه قضایی مشخص است، اینکه سال‌هاست به شغل قضاوت مشغول بوده‌ام اما هماکنون در جایگاه نماینده ملت در مجلس حضور دارم بنابراین نمی‌شود گفت که مجلس در کار دستگاه قضایی هم می‌تواند دخالت کند ولی با توجه به نوع پرونده مردم می‌توانند یقین داشته باشند اقدام دستگاه قضایی بدون در نظر گرفتن رابطه‌های موجود خواهد بود.
کد مطلب: 15344
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *