۰
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۶

مخالفت با ادغام وزارت ارتباطات

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه این کمیسیون مخالف ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، گفت: طرح دو فوریتی مبنی بر اینکه تا یک سال آینده از هرگونه ادغام جدیدی پیشگیری شود به هیأت رئیسه تقدیم می‌شود.
حمیدرضا فولادگر در گفتگو با خبرگزاری مجلس شورای اسلامی درباره نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: دستور کار امروز کمیسیون به علت برکناری رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سرپرستی علی نیکزاد بر این وزارت‌خانه تغییر کرد و به بررسی این موضوع اختصاص داشت.
احتمال تشکیل وزارت زیربنایی
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه قرار شد کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این خصوص موضع گیری کند، افزود: احتمال دارد دولت با ارائه لایحه‌ای به دنبال ادغام وزارت‌خانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و راه و شهرسازی باشد و حتی وزارت‌خانه‌ای مثل وزارت نیرو هم با این دو وزارت‌خانه ادغام شود و عنوان وزارت زیربنایی را برای وزارت‌خانه‌ای که نیکزاد قصد قبول سرپرستی آن را دارد، برگزیده شود.
مخالفت شدید کمیسیون صنایع با ادغام وزارت ارتباطات
وی با اعلام موضع کمیسیون صنایع مبنی بر مخالفت با انحلال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصریح کرد: به این دلیل که بسیاری از وظایف وزارت ارتباطات حاکمیتی است، کمیسیون مخالفت شدیدی با ادغام وزارت‌خانه‌ها داشت.
رئیس کمیسیون تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ با یادآوری اینکه تنظیم مقررات و زیرساخت و بسیاری دیگر از وزارت‌ ارتباطات وظیفه حاکمیتی است، ادامه داد: علت دیگر مخالفت کمیسیون صنایع با ادغام وزارت‌خانه‌ها استناد به قانون برنامه مبنی بر وجود ۱۷ وزارت‌خانه بود که با ادغام وزارت‌خانه‌ها این عدد محقق شد.
فولادگر افزود: البته ممکن است دولت بهانه کند که وزارت ورزش و جوانان هم به جمع وزارت‌خانه‌ها اضافه شده است و تعداد وزارت‌خانه‌ها به ۱۸ عدد رسیده است در حالیکه این وزارت‌خانه پس از ادغام‌ها ایجاد شد و اقدام برای ادغام جدید وزارتخانه ها قابل قبول نیست.
وی علت دیگر مخالفت کمیسیون صنایع با ادغام وزارت ارتباطات را نیاوردن لایحه شرح وظایف وزارت‌خانه‌های ادغامی از سوی دولت عنوان و تأکید کرد: تا شرح وظایف وزارت‌خانه‌های ادغامی مشخص نباشد نمی‌توان درباره عملکرد آن‌ها ارزیابی جدی داشت و ابتدا باید ارزیابی از عملکرد وزارت راه و شهرسازی داشت و سپس درباره ادغام وزارت خانه‌ای با آن تصمیم‌گیری کرد.
دولت در پایان کارش است، تغییرات به نفع کشور نیست
فولادگر یادآور شد: علاوه بر این دولت در پایان دوره کاری خود است و در این مقطع زمانی و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری تغییرات وزارت‌خانه‌ای به نفع کشور نیست.
طرح دو فوریتی برای جلوگیری از ادغام‌ها
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ارائه طرح دو فوریتی از سوی این کمیسیون به هیأت رئیسه مجلس خبر داد که تا یک سال آینده از هرگونه ادغام جدیدی پیشگیری شود و ساختار و شرح وظایف وزارت‌خانه‌ها نیز تا پایان سال مگر به حکم قانون تغییر نکند.
کد مطلب: 15384
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *