۰
سه شنبه ۲۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۹

روسیه خودرو برقی می‌سازد

میخاییل میشوستین نخست وزیر روسیه از برنامه دولت این کشور برای راه اندازی خط تولید خودرو برقی گفت .
روسیه خودرو برقی می‌سازد
میخاییل میشوستین نخست وزیر روسیه از برنامه دولت این کشور برای راه اندازی خط تولید خودرو برقی گفت .
به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی روسیه۲۴، میشوستین روز دوشنبه در نشست مجازی شورای توسعه راهبردی و طرح های ملی روسیه تحت نظارت رییس جمهوری این کشور گفت: در عرصه توسعه فناوریهای پیشرفته، به آماده شدن طرح ایجاد خط تولید خودروهای برقی در روسیه اشاره می کنم. 
نخست وزیر روسیه همچنین به امکان ساخت خودروی با سوخت هیدروژنی در این کشور اشاره کرد. 
خودروهای برقی در روسیه در حال گسترش است و تا پایان سال ۲۰۲۱ در این کشور تا یکهزار دستگاه خودرو برقی عرضه خواهد شد. 
روسیه درصدد دنبال کردن روند جهانی در بازار خودرو است به طور مثال، روسیه در تولید اتومبیل های برقی و خودران کار خود را آغاز کرده است. خودروهای برقی ساخت روسیه بخصوص اتوبوس های برقی عمومی امروز در شهر مسکو دیده می شود.
شرکت خودروسازی روسی «آوتوواز»  از قدیم در جهان به نام «خانه لادا» مشهور بوده است و با نام واز (ولژسکی آوتومبیلینی زاود) نیز شناخته می‌شود، اما شهرت آن در صنعت خودروسازی جهان، به‌دلیل مالکیت مارک لادا است و به احتمال زیاد خط تولید خودروهای برقی در این شرکت راه اندازی می شود. 
برنامه تولید خودروهای برقی هر چند از چند سال پیش آغاز شده ولی هنوز امکان تولید داخلی پرشمارگان این خودرو و همچنین زیرساخت های قابل بهره برداری بویژه ایستگاههای شارژ به حد مطلوب نرسیده و بجز یک نوع اولیه روسی این خودرو، فقط شمار بسیار محدودی از ژاپن و آمریکا وارد شده است.
هدف دولت روسیه در این زمینه، کاهش مصرف سوخت های فسیلی، حفظ محیط زیست، تنوع بخشی در تولیدات خودرو و همچنین ورود به بازار نو خودروهای الکتریکی است که برپایه تشویق خودروسازان و همچنین مردم برای استفاده از خودروهای برقی ساخت داخل استوار شده است.
براساس برنامه ریزی های انجام شده، قرار است در برخی مراکز و گذرگاههای شهری جایگاه های مخصوص شارژ خودروهای برقی در برخی پمپ بنزین ها ساخته شود تا بتوان از مدل شارژ سریع ۱۵ دقیقه ای بهره گرفت.
دولت روسیه استراتژی توسعه صنعت خودرو این کشور را تا سال ۲۰۲۵ را تصویب کرد که تأکید می کند در این مدت، خودروسازان داخلی باید ۸۰ تا ۹۰ درصد تقاضای داخلی خودروها را تأمین کنند.
کد مطلب: 153850
برچسب ها: خودرو روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *