۰
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۴۳

آمار افسردگی بالاست

عضو شورای شهر قزوین گفت: گاهی می‌بینیم شخصی واجب‌الحج است، ولی با یک سرطان واجب‌الزکات می‌شود، بنابراین لازم است در زمینه درمان در کل کشور برنامه‌ریزی شود
غلامحسین شیری امروز در شصت و دومین جلسه شورای شهر قزوین بیان کرد: در بحث زمین در قزوین مشکلاتی وجود دارد، ولی با تعامل بین دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری و همچنین همراهی استانداری و سازمان راه وشهرسازی می‌توان در برخی از نقاط قزوین زمین‌هایی را با متراژ مناسب و شرایط مطلوب برای احداث بیمارستان پیدا کرد.
عضو شورای شهر قزوین اضافه کرد: آمار بالایی در زمینه افسردگی در قزوین داریم؛ بنابراین باید روی این موضوع افسردگی خوب کار کرد.
وی تصریح کرد: برخی با ارائه آمار مخالفند، اما اگر آمارها ارائه شود مفید است؛ به عنوان نمونه در مقطعی از اعلام تعداد کشته‌های سوانح رانندگی خودداری می‌شد؛ در حالی که اگر مردم بدانند چه تعداد در جاده‌ها بر اثر این سوانح کشته می‌شوند، حواسشان را بیشتر جمع می‌کنند، اگر بدانند در زمینه افسردگی و دیابت چه رتبه‌ای داریم، بیشتر مراقب خود و خانواده‌شان می‌شوند.
وی تصریح کرد: دغدغه دیگری که باید به آن توجه شود موضوع درمان است؛ چرا که درمان بسیار پرهزینه است؛ به گونه‌ای که حتی خانواده‌های سرمایه‌داردر بحث درمان با مشکل مواجه می‌شوند.
عضو شورای شهر قزوین توضیح داد: گاهی می‌بینیم شخصی واجب‌الحج است؛ ولی با یک سرطان واجب‌الزکات می‌شود؛ بنابراین لازم است در زمینه درمان در کل کشور برنامه‌ریزی شود؛ به عنوان نمونه می‌توان به جای پرداخت یارانه به ۱۰ دهک کشور، به سه دهک یا چهار دهک متمول و سرمایه‌دار یارانه پرداخت نکرد؛ چرا که این فرد اگر ماهی ۴۰ هزار تومان هم نگیرد برایش مشکلی پیش نمی‌آید؛ ولی مجموع این رقم‌ها می‌تواند در بحث درمان و به خصوص بیماری‌های صعب‌العلاج بسیار سودمند باشد.
در ادامه رییس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر قزوین گفت: موضوع دیگری که به عنوان دغدغه مورد پیگیری است، بحث نبود تجهیزات لازم در آمبولانس‌ها برای انتقال بیماران قلبی است.
مریم نخستین بیان کرد: بررسی برخی از آمارها حکایت از آن دارد که زنان در بحث سلامت شاخص‌های خوبی ندارند؛ بنابراین لازم است اقداماتی انجام شود که در این راستا ما نیز با کمک سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین کارهایی را انجام داده‌ایم.
وی ادامه داد: شهر زیبا و سالم، افراد سالم و شهر بانشاط شهرنشینان بانشاطی دارد.
نخستین یادآور شد: در بحث کارکنان در وضعیت فقر حرکتی به سر می‌بریم؛ از این رو پیشنهادی شد که همه دستگاه‌ها نیم ساعت از وقتشان را به ورزش کارکنانشان اختصاص دهند، ولی فرمانداری همکاری نکرد.
در ادامه شهردار قزوین بیان کرد: اینکه مدیریت شهری قزوین و دانشگاه علوم پزشکی به باور مشترکی رسیده‌اند بسیار ارزشمند است و این باورها در کنار هم می‌تواند منجر به کارهای بزرگی شود.
مسعود نصرتی ادامه داد: ارتباطات خوبی در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین وجود دارد و یکی از سه سرفصل فعالیت این سازمان حوزه سلامت است.
وی توضیح داد: سال گذشته شهرداری قزوین بیش از دوهزار مترمربع زمین برای بیمارستان شهیدرجایی خریداری کرد که در آن زمان برخی از پروژه‌های اولویت‌دار ما نیز روی زمین بود، البته مقرر شد برای آن زمین معاوضی بدهند، ولی نه تنها تاکنون چیزی نگرفته‌ایم بلکه به تازگی شنیده‌ام که اداره کل راه و شهرسازی استان شروطی را نیز برای این موضوع وضع کرده است.
شهردار قزوین تصریح کرد: در زمینه سرویس بهداشتی اقدامات خوبی انجام شده؛ به طوری که قزوین بدین لحاظ از شهرهای پیشتاز کشور است.
وی اعلام کرد: در زمینه مناسب‌سازی محیط برای معلولان و جانبازان نیز کارهای خوبی انجام شده تا به حد استاندارد برسیم که نتیجه آن شناخته شدن قزوین در سطح برتر کشور است.
نصرتی یادآور شد: یکی از پیشنهادهای ما احداث شهرک سلامت در پارک باراجین است که در این زمینه آمادگی مشارکت و همکاری وجود دارد.
کد مطلب: 15392
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *