۰
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۲

شرط تردد زائران عتبات در اربعین امسال

کرمی گفت: اربعین امسال زائران به صورت کاروانی و از مبدا ساماندهی می‌شوند و شرط تردد زوار زدن هر دو دز واکسن است.
شرط تردد زائران عتبات در اربعین امسال
کرمی گفت: اربعین امسال زائران به صورت کاروانی و از مبدا ساماندهی می‌شوند و شرط تردد زوار زدن هر دو دز واکسن است.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، احمد کرمی، معاون عمرانی استاندار ایلام در نشست شورای راهبردی تصادفات استان با بیان اینکه اربعین امسال متفاوت‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود، گفت: بر اساس تصمیمات انجام گرفته زوار اربعین به صورت کاروانی از مبدا ساماندهی و از مرز‌های کشور به ویژه مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات سفر می‌کنند.
او ادامه داد: افرادی که هر دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند می‌توانند در این کاروان‌ها حضور یابند.
کرمی با بیان اینکه هر حادثه و اتفاقی که می‌افتد در کنار خسارات جانی و مالی، تبعات اجتماعی را نیز در پی دارد، اظهار کرد: هر اقدامی که بتواند منجر به کم کردن تبعات اجتماعی و کاهش خسارات مالی و جانی تصادفات شود مورد تاکید است.
معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه دستگاه‌های متولی با همکاری و همراهی نسبت به رفع نقاط حادثه خیز مهم و اساسی اقدام نمایند، گفت: در بررسی و برنامه ریزی تصادفات و رفع نقاط حادثه خیز در استان در ایام اربعین باید همواره دو سناریو کوتاه مدت و بلند مدت برای آماده سازی مسیر‌ها طراحی شود، تا وقفه‌ای در ارائه خدمات پیش نیاید.
او با اشاره به جانمایی موکب‌ها در ایام اربعین ، خواستار برنامه ریزی و دقت در جانمایی‌ها شد به گونه‌ای که هم ملاحظات ترافیکی و هم ملاحظات زیرساختی و نوع دسترسی‌ها را در نظر گرفت، به طوری که شاهد تراکم در یک موکب و خالی شدن موکب دیگر نباشیم.
کرمی با تاکید بر همراهی و همکاری شهرداران در رفع گره‌های ترافیکی و روان سازی گفت: یکی از معیار‌های ارزیابی شهرداران میزان همکاری آن‌ها با دستگاه‌های متولی در امر ترافیک شهری خواهد بود و با کسانی که کم کار کنند و یا بی توجه باشند برخورد می‌شود.
او با تاکید بر ایجاد راه اضطراری خاکی در مناطقی که در معرض خطر رانش قرار دارند خواستار رفع نقاط حادثه خیز در جاده‌های استان شد.
معاون عمرانی استاندار با تاکید بر بهره برداری از پل‌های ۵۵ و بخصوص ۵۶ قرارگاه خواستار ایمن سازی و اجرای لاین دوم و نیز تامین روشنایی و لاینینگ تونل‌های مسیر اربعین شد.
کد مطلب: 154429
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *