۰
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۸

دستور پوتین در مورد نیروگاه بوشهر

یک سایت خبری اسرائیلی مدعی کسب جزئیاتی درباره دلایل توقف فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر و خارج کردن سوخت از راکتور این نیروگاه شد.
به گزارش "عصر خبر" ، به نوشته سایت خبری "دبکا" به نقل از یک منبع آگاه در صنایع انرژی هسته ای روسیه، بروز مشکل در راکتور نیروگاه اتمی بوشهر در نیمه اکتبر گذشته و نگرانی از وقوع انفجار ، دلیل توقف فعالیت این تاسیسات بود.
این منبع گفته است: برای ما آشکار شد که برخی از قطعات کوچک خارجی در مخزن راکتور زیر سلول های سوخت هسته ای افتاده بودند. این قطعات کوچک، شامل اتصالاتی بودند که شل شده و در مخزن سوخت هسته ای افتاده بودند.
سایت اسرائیلی دبکا به نقل از منابع خود در مسکو می نویسد: این اطلاعات از منبعی در دفتر سرگی کریینکو رئیس سازمان انرژی اتمی روسیه که بر ساخت نخستین نیروگاه اتمی ایران در بوشهر، نظارت می کرد، به دست آمده است.
با آگاهی از مشکل، شماری از مهندسان روس به سرعت از مسکو، راهی بوشهر شدند. همچنین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شخصا این موضوع را پیگیری می کرد.
به نوشته سایت اسرائیلی دبکا، پوتین همچنین دستور داد گروه های آموزش دیده در زمینه تعامل با فاجعه هسته ای، به بوشهر بروند تا زیرساخت های حضور گروه های فنی بیشتری را ایجاد کنند. مهندسان روسی نیز در برخورد با بروز مشکل در نیروگاه اتمی بوشهر، به سرعت این نیروگاه را تعطیل و ۱۶۳ میله از میله های سوختی آن را کنار گذاشتند و سپس به بررسی این مسئله پرداختند که منبع این قطعات اتصالات کجاست.
در این زمینه هم دو احتمال مطرح شده است. نخست خرابکاری است یعنی اینکه احتمالا فردی با باز کردن اتصالات آنها را به درون راکتور انداخته باشد و دوم امکان فعالیت دوباره ویروس استاکس نت است که توانسته وارد برنامه های کامپیوتری نیروگاه شود.
کد مطلب: 15458
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *