۰
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۴

جدایی سخنگوی وزارت خارجه سوریه

هلیکوپترهای ارتش سوریه، مرکز فرماندهی شورشیان مسلح را در شهر راس العین در مرز این کشور با ترکیه بمباران کردند.
به گزارش انتخاب ؛ بنا به اعلام مخالفان در این حمله، دست کم ۱۲ نفر، از جمله شش عضو ارتش آزاد سوریه کشته و ۳۰ تن دیگر مجروح شدند.
آمبولانس های ترکیه با عبور از مرز، حداقل یازده مجروح را به بیمارستانهای این کشور منتقل کردتد.
راس العین یکی از گذرگاه های اصلی ورود پناهجویان سوری به ترکیه است.
در پی گسترش مجدد درگیریهای نظامی به مرزهای ترکیه و اصابت چند خمپاره به شهر کوچک جیلان پینار، جت های اف ۱۶ ترکیه بر فراز مرزهای مشترک دو کشور به پرواز در آمدند.
جدایی سخنگوی وزارت خارجه سوریه از رژیم بشار اسد
رویترز مدعی شد: سخنگوی وزارت خارجه سوریه از رژیم بشار اسد جدا شده است.
به گزارش انتخاب به نقل از رویترز، جهاد مقدسی راهی لندن شده است.
در همین حال، تلویزیون المنار تصریح کرد که مقدسی به دلیل اظهار سخنانی بر خلاف موضع رسمی دولت از مقام خود برکنار شد.
در همین حال تلفن همراه مقدسی بعد از ظهر امروز خاموش بود و رسانه های رسمی سوریه نیز هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده اند.
بنا بر این گزارش،مقدسی معمولا در کنفرانس های خبری در «دمشق»پایتخت سوریه شرکت می کرد و پیرامون تعامل دولت سوریه با بحران این کشور سخن می گفت اما طی هفته های اخیر در رسانه ها ظاهر نشد و این گمانه ها بوجود آمد که وی از نظام حاکم جدا شده است.
سوریه ادعاها در مورد استفاده این کشور از سلاح‌های شیمیایی را تکذیب کرد
یک مقام وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به سخنان هیلاری کلینتون، گفت که "سوریه اگر هم سلاح شیمیایی می‌داشت، تحت هیچ‌ شرایطی آنها را در برابر مردم خود به کار نمی‌گرفت."
وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به سوریه نسبت به استفاده از سلاح‌های شیمیایی هشدار داده و آن را "خط قرمز" ایالات متحده خواند. خانم کلینتون گفته بود که در صورت وقوع این امر، آمریکا بی‌درنگ نسبت به آن واکنش نشان خواهد داد.
در همین حال یکی از مقام‌های وزارت دفاع آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت که بر اساس گزارش منابع اطلاعاتی بین‌المللی سوریه در روزهای اخیر شماری از سلاح‌های شیمیایی خود را جابه‌جا کرده است.
این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده، اضافه کرده است که ایالات متحده گمان نمی‌برد که این سلاح‌ها به طور قریب‌الوقوع مورد استفاده قرار گیرد اما با این همه در حال تلاش برای کشف انگیزه رژیم سوریه از این اقدام است.
کد مطلب: 15572
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *