۰
جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۹

احتمال شیوع آنفلوانزا از اوایل آذر

رئیس عملیات مقابله با کرونا گفت: از نظر فصلی بیماری اچ وان ان وان یک بیماری فصلی آندمیک است و دو پیک دارد که یک پیک آن در اوایل آذرماه و پیک بعدی در بهمن ماه آغاز می‌شود.
احتمال شیوع آنفلوانزا از اوایل آذر
رئیس عملیات مقابله با کرونا گفت: از نظر فصلی بیماری اچ وان ان وان یک بیماری فصلی آندمیک است و دو پیک دارد که یک پیک آن در اوایل آذرماه و پیک بعدی در بهمن ماه آغاز می‌شود.

علیرضا زالی، رئیس عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به ضرورت واکسیناسیون کارمندان، اظهار کرد: ایجاد محدودیت برای حضور کارمندان، یک بحث علمی و منطقی است و در سایر کشورهای دنیا اعمال می شود. در کشور ما سازمان اداری استخدامی کشور اصل بخشنامه را اجرایی کرده و بخشی از آن قرار است به صورت شیوه نامه ای تهیه و در اختیار دستگاه‌های اجرایی برای نحوه اجرای بخشنامه قرار گیرد.
زالی با اشاره به آخرین روند واکسیناسیون مشاغل در پایتخت، عنوان کرد: ما در تهران می‌توانیم این نوید را بدهیم که با شتابی که این روزها در فرآیند واکسیناسیون داشته، امکان تزریق واکسن دز دوم هم برای بسیاری از مشاغل مهیا شده است. ما واکسن گروه های پرخطر مشاغل را از اواسط تیرماه در تهران اجرا کردیم و بسیاری از کسانی که در گروه مشاغل کارمندی هستند دز دوم را دریافت کرده اند و از این نظر ما نگران نیستیم.
وی ادامه داد: ما آمادگی کامل داریم با لکه گیری‌های در حوزه ادارت و سازمان‌ها، روند واکسیناسیون را اجرا کنیم.
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران تاکید کرد: در تهران میزان پوشش واکسیناسیون کارمندان مطلوب بوده و آمار ما هم این را نشان داده است.آمار تزریق دز دوم واکسن در تهران بالای ۹۰درصد است و ۱۵ گروه پرخطر مشاغل در تهران داشتیم که تقریبا تمامی آنها دو دز را دریافت کرده اند.
وی در ادامه به آخرین روند فعالیت آنفولانزا در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: امروز گزارشات میدانی ما ناشی از طغیان و یا شبه طغیان بیماری آنفلوانزا نیست اگر چه این روزها فصل آنفلوانزا یا اچ وان ان وان است.

زالی عنوان کرد: یکی از دلایلی که ما کمتر رگه‌های این شبه طغیان را در کشور و در تهران می‌بینیم به خاطر رعایت شیوه نامه های بهداشتی است چرا که این موضوع کمک می کند تا تمام ویروس‌ها از جمله اچ وان ان وان شیوع کمتری داشته باشند.
وی یادآور شد: از نظر فصلی بیماری اچ وان ان وان یک بیماری فصلی آندمیک است و دو پیک دارد که یک پیک آن در اوایل آذرماه و پیک بعدی در بهمن ماه آغاز می‌شود.
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران اضافه کرد: توصیه می‌کنیم افراد پرخطر، مانند افراد دارای سنین بالا، بیماری‌های زمینه‌ای و جامعه پزشکی واکسن آنفلوانزا را علی رغم تزریق واکسن کرونا، تزریق کنند.
وی با توصیه‌ای به مردم درباره اثربخشی واکسن‌ آنفلوانزا بر کرونا، عنوان کرد: تزریق واکسن کرونا برعلیه واکسن آنفلوانزا اثربخشی ندارد و بالعکس هم این گونه است. بنابراین کاملا واکسن‌ها مستقل هستند و هیچ اثری بر دیگری ندارند.
زالی ، به یکی از پارامترهای مهم مقابله با شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: مهمترین فاکتور عدم شکل‌گیری یا بروز طغیان جدید بیماری رعایت شیوه‌نامه بهداشتی است. طبیعتا اگر بازگشایی‌های مشاغل و مدارس با تحقق ملاحظات بهداشتی باشد کم خطر خواهد بود به ویژه در حال حاضر باید توجه کرد در فصل سرما با برودت هوا، افراد در مکان های مسقف بیشتر حضور دارند و در این فصل تهویه علاوه بر رعایت ماسک و پروتکل‌های بهداشتی، پارامتری است که کمتر به آن توجه می شود.
وی تاکید کرد: طبیعتا رفتار ما نشان خواهد داد که آیا موج‌ ششم شکل خواهد گرفت یا خیر و از شدت بالاتر و یا پایین‌تری برخوردار خواهد بود یا خیر.
کد مطلب: 157241
برچسب ها: زالی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *