۰
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۲
رشید کاکاوند مطرح کرد: 

دشت خاموش اثری تامل برانگیز است

رشید کاکاوند می گوید کمتر اثری در این سال ها دیده است که در ساختار، نوع روایت، ریتم و ضرباهنگ تامل داشته باشد. 
رشید کاکاوند می گوید کمتر اثری در این سال ها دیده است که در ساختار، نوع روایت، ریتم و ضرباهنگ تامل داشته باشد. 

رشید کاکاوند شاعر، ترانه سرا، داستان نویس و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی پس از تماشای «دشت خاموش» با بیان اینکه این فیلم سینمایی اثری تامل برانگیز است، عنوان کرد: کمتر اثری در این سال ها دیده بودم که در ساختار، نوع روایت، ریتم و ضرباهنگ تامل داشته باشد و بی تعارف بگویم که کار خوبی بود.

وی ادامه داد: در حقیقت یک نوع یک دستی بین قصه فیلم، آن چیزی که روی پرده نمایش داده می شود و آن چیزی که مخاطب می بیند، وجود دارد. 

این شاعر درباره ریتم متناسب با قصه و درون مایه فیلم بیان کرد: 
از سوی دیگر ما صحنه متحرک نمی دیدیم که سکون را برداشت کنیم بلکه سکون می دیدیم و سکون را برداشت می کردیم نه اینکه طبق معمول ریتم بسیار کند خوب باشد اما ریتم متناسب با قصه و درون مایه کاملا در این فیلم سینمایی اتفاق افتاده است.

کاکاوند افزود: ما در هنگام تماشای فیلم عجله نداشتیم ببینیم چه اتفاقی قرار است رخ بدهد چراکه روی صحنه و جزییات آن تمرکز کرده بودیم و یا برای فیلمساز مهمتر بود که ما آن صحنه ها را ببینیم.

وی در پایان درباره حرکت های عرضی دوربین خاطرنشان کرد: فکر می کنم حرکت های عرضی دوربین کاملا این را نشان می داد که قرار است قصه در جا بزند و شاید قصه خود تصمیم گرفت که تمام شود و ادامه ای در ذهن ما متصور نشود.

«دشت خاموش» که یک ماه و نیم است از اکران آن می گذرد و پخش بین المللی برعهده علی قاسمی است علاوه بر حضور در بیش از 25 فستیوال بین المللی و کسب جوایز مهم برای سینمای ایران تاکنون توانسته است نظر مخاطبان سینما، منتقدان و هنرمندانی را که این فیلم را تماشا کرده اند به خود جلب کند.

علی باقری، فرخ نعمتی، مهدیه نساج، تورج الوند، مجید فرهنگ، ناصر علاقمندان، راضیه ایرانی، نرگس امینی، محسن یگانه، مهتاب خوش‌منش، شقایق آقازاده، اهورا بهرامی، پارسا و ارشا سبحانی، برسام بهرامی، مینا سرقره در این فیلم بازی کرده‌اند.

لیست عوامل فیلم سینمایی «دشت خاموش» عبارتند از مدیر فیلمبرداری: مسعود امینی تیرانی، مشاور کارگردان: ناهید عزیزی صدیق، تدوین: سارا یاوری، طراح صحنه و لباس: جاوید جاویدنیا، مدیر صحنه: سپیده بلون و بهادر زندی، طراحی و ترکیب صدا: حسن مهدوی، مدیر صدابرداری: وحید رضویان، طراح گریم: نوید میرالی، فیلمبردار: حسن لشکری، مدیر برنامه‌ریزی: پویان درزی، دستیار کارگردان: مسعود قدسی، آهنگساز: فواد قهرمانی، مدیر تولید: فربد صوفی، منشی صحنه: مهران رضائی، تصحیح رنگ: سامان مجدوفائی، جلوه‌های ویژه بصری: علی ابراهیمی، مجریان طرح: محمود بهرامی، علیرضا میرزایی، جانشین تهیه­‌کننده: هادی معصومی، مدیران تدارکات: مجید بختیاریان، هادی جهانبخش، طراح پوستر: احسان برآبادی، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: پرسا بشیری و مشاور رسانه‌ای: نغمه دانش آشتیانی.
کد مطلب: 157454
برچسب ها: دشت خاموش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *