۰
جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۹

شیوع بی‌سابقه کرونا در آلمان

شیوع کرونا در آلمان برای دوازدهمین روز پیاپی رکورد زد و رقم ۶۵ هزار و ۳۷۱ مورد ابتلا در شبانه روز گذشته در این کشور به ثبت رسید.
شیوع کرونا در آلمان برای دوازدهمین روز پیاپی رکورد زد و رقم ۶۵ هزار و ۳۷۱ مورد ابتلا در شبانه روز گذشته در این کشور به ثبت رسید.
به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از تارنمای دویچه وله و خبرگزاری فرانسه، این رقم بالاترین میزان ابتلای روزانه به کرونا از آغاز همه گیری در آلمان است.
این افزایش موارد ابتلا، مقام های ۱۶ ایالت آلمان را برآن داشت درپی مذاکرات بحران با آنگلا مرکل صدراعظم این کشور توافق کنند که ارائه نتیجه تست منفی کرونا برای افراد واکسینه نشده، شرط ورود به ادارات یا استفاده از حمل و نقل عمومی باشد.
همچنین مقام های ایالتی برای محافظت از افراد آسیب پذیر به این نتیجه رسیدند که واکسیناسیون را برای کارکنان بخش مراقبت های بهداشتی و خانه های سالمندان اجباری اعلام کنند.
افراد واکسینه نشده از ورود به فضاهای عمومی خاص در مناطقی با شاخص میزان بستری شدن بیش از سه بیمار در هر ۱۰۰ هزار نفر طی هفت روز گذشته، منع خواهند شد.
اگر شاخص میزان بستری شدن بیماران کرونایی بالای سه باشد، از مقررات جدید استفاده می شود و فقط کسانی که واکسینه شده اند و افرادی که بهبود یافته اند، به امکاناتی چون سالن های ورزشی و سرویس های خدماتی دسترسی خواهند داشت.
اما اگر میزان بستری شدن از شاخص شش بالاتر رود، گواهی تست کرونا حتی از افراد واکسینه شده و بهبود یافته نیز درخواست می شود.
شمار مراجعان به بیمارستان های آلمان نیز رو به افزایش است و حتی در مواردی، تاخیر در پذیرش به دلیل تعداد زیاد بیماران گزارش شده است. بعلاوه، تعداد بیمارانی که باید با دستگاه تنفس کنند، روز به روز بیشتر می شود.
بنا بر آماری که انستیتو روبرت کخ آلمان صبح روز جمعه منتشر کرد، شاخص شمار بیماران در ۱۰۰ هزار نفر، ۳۴۰.۷ نفر افزایش یافته است. این میزان در هفته گذشته ۲۳۲.۱ نفر بود.
براساس آخرین اطلاعات انتشار یافته، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۱ مورد فوتی در سراسر آلمان بر اثر ابتلا به کرونا ثبت شده است. یک هفته پیش، شمار فوتی ها ۱۹۱ نفر بود.
مجموع موارد ثبت شده ابتلا به کووید – ۱۹ در آلمان از آغاز همه گیری به پنج میلیون و ۲۴۸ هزار و ۲۹۱ نفر رسیده و تعداد کلی فوتی های کرونا در این کشور ۹۸ هزار و ۷۳۹ نفر بوده است.
در این میان، قوانین مربوط به وضعیت اضطراری کرونا در آلمان ۲۵ نوامبر (۴ آذر) به پایان می رسد و در ازای آن فهرستی از اقدامات اجرا می شود.
به لحاظ حقوقی در مقایسه با قبل، از این پس دولت های ایالتی نمی توانند به تنهایی دستور بستن عمومی مدارس، اماکن کسب، رستوران ها یا ورزشگاه ها را صادر کنند.
براساس قانون جدید، قاعده سه گانه (بهبود یافته، واکسینه شده و تست شده) در محل کار و تردد با وسائل نقلیه عمومی به اجرا در می آید.
همچنین کارکنان خانه های سالمندان و خوابگاه های عمومی و مراکز بهداشت و درمان هر روز موظف به انجام تست کرونا هستند. دولت های ایالتی نیز می توانند همچون گذشته دستور محدودیت تماس در فضاهای خصوصی و عمومی را صادر کنند.
پس از افزایش آمار واکسیناسیون در آلمان در فصل بهار، این آمار طی تابستان راکد ماند و به کمتر از ۷۰ درصد رسید.
با وجود افزایش آمار ابتلا به کرونا در آلمان در هفته های اخیر، سیاستمداران این کشور به انفعال و تمرکز صرف بر مذاکرات برای تشکیل دولت بعدی آلمان متهم شده اند.
کد مطلب: 157910
برچسب ها: کرونا آلمان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *