۰
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۴

گیلان میزبان مهمانانی زیبا از اروپا

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: جمعیت خوبی از پرندگان مهاجر برای زمستان گذرانی در گیلان فرود آمده اند.
گیلان میزبان مهمانانی زیبا از اروپا
 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: جمعیت خوبی از پرندگان مهاجر برای زمستان گذرانی در گیلان فرود آمده اند.  
ساسان اکبری پور در گفت و گو با ایسنا گفت: هر ساله پرندگان مهاجر از سمت شمال اروپا و سیبری برای زمستان‌گذرانی به گیلان مهاجرت می‌کنند و بیشترین پرندگان تالاب انزلی و پارک ملی بوجاق را برای زمستان گذرانی انتخاب می کنند.
وی افزود: پارسال بیش از ۲۰۰ هزار قطعه پرنده مهاجر وارد گیلان شد و امسال نیز وضعیت جمعیت پرندگان مهاجر از ابندای آغاز ورود این مهمانان زیبا به گیلان خوب بوده است.
اکبری‌پور با تأکید بر اینکه پرندگان مهاجر تا اواخر اسفند در تالاب‌های این استان ماندگار هستند، تصریح کرد: تالاب‌های بین‌المللی‌انزلی، پارک ‌ملی ‌بوجاق، امیرکلایه لاهیجان، استیل عباس آباد آستارا، سرخانکل و سلکه  از جمله تالاب‌هایی در گیلان هستند که از پرندگان مهاجر میزبانی می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیشترین پرندگان مهاجر گیلان در سالجاری در سرخانکل و سلکه تالاب انزلی فرود آمده‌اند و  منتظر ورود قوها هستیم.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان افزود: شکار غیرمجاز و تخلفات شکار همچنان وجودارد و ما نیز نظارت‌ها را افزایش داده‌ایم تا افراد سودجو نتوانند تالاب‌ها را به محیطی نا امن برای این پرندگان تبدیل ‌کنند.
اکبری پور با بیان اینکه به صورت محسوس و نامحسوس بازار فروش پرندگان را رصد می کنیم، ادامه داد: گیلان به دلیل قرار گرفتن در در کریدور مهاجرت پرندگان در خطر ابتلای آنفولانزای پرندگان وجود دارد و خوشبختانه تاکنون موردی از این بیمای در گیلان مشاهده نشده است.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه وجود بیماری بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در اردبیل و سمنان گزارش شده، ادامه داد: گیلان از استان های قطب تولید کننده مرغ است و باید مراقب باشیم تا مبادا این بیماری به گیلان وارد شود.  
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: خوتکای پرسفید، کاکایی، مرغابی، باکلان، لک لک، غاز خاکستری، غاز پیشانی سفید و پلیکان از مهمترین پرندگان مهاجری هستند که هرساله به تالاب‌های گیلان کوچ می‌کنند.
کد مطلب: 157998
برچسب ها: گیلان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *