۰
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۵

تیراندازی مرگبار در مدرسه‌ای در آمریکا

پلیس آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد بر اثر تیراندازی در یک مدرسه متوسطه در نزدیکی شهر دترویت در ایالت میشیگان ۳ نفر کشته و ۶ نفر دیگر مجروح شدند.
تیراندازی مرگبار در مدرسه‌ای در آمریکا
پلیس آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد بر اثر تیراندازی در یک مدرسه متوسطه در نزدیکی شهر دترویت در ایالت میشیگان ۳ نفر کشته و ۶ نفر دیگر مجروح شدند.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از نشریه "هیل" مایکل مکیب، معاون اداره پلیس اوکلند کانتی گفت که سه نفر کشته شده‌ دانش‌آموز هستند و افزود که یک معلم در میان شش نفر مجروح این حادثه است. 
مکیب افزود بیش از ۱۰۰ تماس اضطراری در مورد این تیراندازی شده است. تیراندازی در دبیرستان آکسفورد، واقع در ۷۲ کیلومتری شمال دیترویت رخ داده است. 
مکیب توضیح داد: متهم به تیراندازی یک فرد ۱۵ ساله و دانش آموز سال دوم در این دبیرستان است. وی بازداشت شده است و افسران پلیس یک اسلحه را در محل تیراندازی ضبط کرده‌اند. 
گرچن ویتمر فرماندار میشیگان ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان خواهان تحقیقات در این خصوص شده است. 
وی گفت: خشونت مسلحانه یک بحران سلامتی عمومی (در آمریکا) است که هر روز جان افراد را می‌گیرد. اکنون وقت آن رسیده است که ما دور هم جمع شویم و به فرزندانمان کمک کنیم در مدرسه احساس امنیت کنند. 
به گزارش ایرنا، با روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا، این کشور شاهد افزایش هرچه بیشتر و بدون وقفه خرید سلاح از سوی شهروندان آمریکایی بوده که کارشناسان آن را از علل شدت گرفتن تیراندازی‌های وسیع در آمریکا دانسته‌اند.
طبق گزارش نهاد غیر دولتی " آرشیو خشونت‌های مسلحانه" در پنج ماه گذشته از آغاز سال ۲۰۲۱، حدود ۲۳۱ مورد تیراندازی جمعی در آمریکا اتفاق افتاده است. 
در سال ۲۰۱۹ تیراندازی‌های جمعی ۴۱۷ مورد و در سال ۲۰۲۰ این خشونت‌ها به ۶۰۰ مورد رسیده است. 
تیراندازی منجر به کشتار جمعی در آمریکا بخصوص در اواخر قرن بیستم میلادی به یک پدیده رایج در این کشور بدل شد. پیش از آن، هنگامی که یک واقعه تیراندازی منجر به کشتار جمعی در آمریکا رخ می‌داد، فاصله زمانی تا حادثه مشابه بعدی بطور میانگین شش ماه بود اما در دهه‌ها و به ویژه سال‌های اخیر، میزان خشونت در آمریکا افزایش یافته بطوری که شاید هر هفته، اخبار مربوط به تیراندازی‌های مرگبار در گوشه و کنار این کشور منتشر می‌شود. 
کد مطلب: 158282
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *