۰
جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۲

کشف باند بین‌المللی قاچاق طلا

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شیراز از کشف باند بین‌المللی قاچاق طلا به همت سربازان گمنام امام‌زمان(عج) در شیراز خبر داد.
علی‌ القاصی‌مهر در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر افزود: از این باند بین‌المللی که علاوه بر فارس در سایر استان‌های کشور نیز فعالیت داشتند، محموله‌ای بالغ بر ۲۷ کیلوگرم طلا و تعداد ۳۰۱ عدد انواع سکه کشف شده است.
وی افزود: پس از دستگیری اعضای این باند در فارس و با سرنخ‌های به دست آمده جلوی خروج بیش از ۲۵۰ کیلوگرم طلا و تعداد زیادی انواع سکه گرفته شد.
القاصی‌مهر با تصریح این‌که «طلاهای یاد شده توسط اعضای این باند از استان‌های فارس، یزد، اصفهان و هرمزگان جمع‌آوری شده بود» گفت: این میزان طلا و سکه در حالی که در استان هرمزگان در یک لنج جاسازی شده بود توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) کشف و توقیف شد.
دادستان شیراز به دستگیری عاملان این باند و تحویل آنان به مقامات قضایی خبر داد و تاکید کرد: با وجود دستگیری تعداد زیادی از اعضای این باند، تحقیقات در خصوص اعضا و ابعاد دیگر فعالیت این باند ادامه دارد.
وی از مطلعین و کسانی که از فعالیت این باند آگاه هستند خواست به ستاد خبری اداره کل اطلاعات استان فارس مراجعه کنند و تصریح کرد: اقدامات باندها در زمینه جرائم اقتصادی در خروج طلا از کشور باعث ضربه به اقتصاد کشور و گسترش ناامنی و شکل‌گیری جرائم سازمان‌یافته می‌شود.
القاصی‌مهر گفت: دستگاه‌های قضایی، امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی استان فارس با این گونه فعالیت‌های باندی و جرائم سازمان یافته برخورد قاطع قانونی داشته و خواهد داشت.
کد مطلب: 15831
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *