۰
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۴

نرخ دلار و یورو افزایش یافت

مدیر ارتباطات بازار متشکل ارز ایران گزارشی از نرخ ارزهای این بازار در روز معاملاتی یازدهم آذرماه ارائه کرد که بر این اساس میانگین وزنی نرخ دلار با ۰.۹۶ درصد افزایش نسبت به روز معاملاتی قبل، ۲۶ هزار و ۶۷۲ تومان بود.  
مدیر ارتباطات بازار متشکل ارز ایران گزارشی از نرخ ارزهای این بازار در روز معاملاتی یازدهم آذرماه ارائه کرد که بر این اساس میانگین وزنی نرخ دلار با ۰.۹۶ درصد افزایش نسبت به روز معاملاتی قبل، ۲۶ هزار و ۶۷۲ تومان بود.  
مهدی گوهررستمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در جلسه معاملاتی پنج‌شنبه، معاملات دلار کار خود را با نرخ ۲۶ هزار و ۴۰۷ تومان آغاز کرد و در پایان ساعت معاملات به نرخ ۲۷ هزار و ۵۸ تومان رسید که بررسی ارقام معاملاتی روزانه، نرخ میانگین وزنی ۲۶ هزار و ۶۷۲ تومان به ازای هر دلار و افزایش ۰.۹۶ درصدی این نرخ نسبت به روز معاملاتی قبل را نشان می‌دهد.
 
این تحلیلگر اقتصادی گفت: امروز نماد یورو کار خود را با نرخ ۳۰ هزار و ۳۴۹ تومان شروع کرد و در پایان جلسه معاملاتی، نرخ هر یورو به رقم ۳۱ هزار و ۲۸۶ تومان رسید. به این ترتیب نرخ میانگین وزنی اسکناس یورو در معاملات امروز این بازار با افزایش ۲.۸۷ درصدی نسبت به روز چهارشنبه، ۳۱ هزار و ۲۷۲ تومان بوده است.
 
گوهررستمی ادامه داد: در جلسه معاملاتی پنج‌شنبه (یازدهم آذرماه) اسکناس دلار در پایین‌ترین نرخ خود با رقم ۲۶ هزار و ۴۰۷ تومان و در بالاترین نرخ با رقم ۲۷ هزار و ۵۸ تومان معامله شد. همچنین هر یورو در پایین‌ترین و بالاترین نرخ معاملاتی خود به ترتیب با قیمت‌های ۳۰ هزار و ۳۴۹ تومان و ۳۱ هزار و ۲۹۸ تومان معامله شد.
 این مقام مسئول بیان کرد: حجم معاملات اسکناس دلار و یورو در جلسه معاملاتی پنجشنبه به ترتیب ۵ میلیون و ۹۲۵ هزار و ۱۰۰ دلار و ۱۷۷ هزار و ۶۰۰ یورو بوده است.
مدیر ارتباطات بازار متشکل ارزی در پایان تصریح کرد: با توجه به درخواست فعالان بازار ارز و همچنین ویژگی لحظه ای بودن فرایند کشف نرخ ارز (سفارش گذاری و انجام معامله) در معاملات این بازار، از ابتدای آذرماه سال جاری نرخ ارزهای معاملاتی در این بازار به جای بازه زمانی ۳۰ دقیقه، در بازه های زمانی پنج دقیقه ای در کانال رسمی تلگرامی این بازار (به آدرس iceiran@) به عنوان پرمخاطب ترین کانال ارزی کشور منتشر می شود که این امر از یکسو باعث همراهی و استقبال چشمگیر مخاطبان این کانال از شیوه جدید انتشار نرخ و از سوی دیگر موجب به حاشیه رفتن و اثربخشی کمتر کانال های غیررسمی و غیرقانونی که بعضا هدفی جز گسترش تلاطم و نوسانات ساختگی در بازار ارز کشور ندارند، شده است‌.
کد مطلب: 158329
برچسب ها: دلار
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *