۱
جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۲

نظر پزشکیان در مورد قانون انتخابات

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیشنهاد کرد که به جای اصلاح قانون انتخابات، شاخص​های نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری به متن قانون اساسی، اضافه شود
مسعود پزشکیان نماینده تبریز در گفت و گو با خبرآنلاین درباره طرح اصلاح بخشی از مواد قانون انتخابات گفت: شرایط کنونی به شکلی است که شائبه خیلی مسائل وجود دارد. کما اینکه برخی تصور می کنند که عده ای می خواهند تنها خودشان در انتخابات حضور داشته باشند و شخص دیگری نباشد.
وی با بیان این که با توجه به شائبه هایی که وجود دارد اصلاح این چنینی قانون برای مجلس جای سوال دارد، گفت: بنده با تصویب طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات با این روندی که وجود دارد مخالف هستم. نمایندگان مجلس می توانند با ارائه یک اصلاحیه و اضافه کردن آن به قانون اساسی شاخص هایی را برای شرایط نامزدها همچون سطح سواد و تجربه فعالیت مشخص کنند که شائبه ای نداشته باشد.
پزشکیان تاکید کرد: این موضوع که در این طرح بندی را قرار دهیم که بر اساس آن یک نامزدها برای حضور در انتخابات باید از چهره ها امضا بگیرند مناسب نیست و این موضوع جای سوال دارد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: این که این طرح در همین قالب و به طور حتم تصویب شود، مشخص نیست و به شرایط و جو مجلس بستگی دارد.
پزشکیان تاکید کرد: قانون باید شاخص هایی را اعلام کند که سطح تجربه و میزان سواد مشخص شود و بر همین اساس از رد صلاحیت های گسترده جلوگیری شود. اما اگر قانون اینگونه نوشته شود که در مجموع عده ای خاص حاضر شوند مناسب نیست.
کد مطلب: 15842
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *