۰
جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۶

بازدید رئیسی از بافت تاریخی یزد

رییس جمهور در ادامه دوازدهمین سفر استانی خود به استان یزد از بافت تاریخی شهر یزد بازدید کرد.
رییس جمهور در ادامه دوازدهمین سفر استانی خود به استان یزد از بافت تاریخی شهر یزد بازدید کرد.
به گزارش ایرنا آیت الله سید ابراهیم رییسی در این بازدید با حضور در مسجد جامع یزد، پای حرف‌های مردم نشست و با آنها دیدار و گفتگو کرد.
بازدید از کارخانه الکترو کویر، بازدید از کارخانه ریسندگی خوش ریس، نساجی سعادت، نیروگاه فهرج  از جمله بازدید های انجام شده رییس جمهور در استان یزد در روز جمعه بود .
بافت قدیم یزد به عنوان نخستین بافت تاریخی شهری ایران، ۱۸ تیر ۹۶ در چهل و یکمین اجلاس کمیته میراث بشری سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) در شهر کراکوف لهستان به ثبت جهانی رسید تا آرزویی چندین ساله با تلاش و پشتکار جمعی به واقعیت تبدیل شود.
بافت تاریخی یزد به مساحت ۷۴۳ هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در سال ۱۳۸۴ به ثبت ملی رسید.
استان یزد یکهزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده غیر منقول و ۶۰۰ بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.
یزد در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه‌ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.
این استان ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.
استان یزد یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.
رییس جمهور در دوازدهمین سفر استانی خود صبح روز جمعه وارد یزد شد؛ حضور در نشست خبری، دیدار با نخبگان و شرکت در جلسه شورای اداری از جمله برنامه های آقای رییسی در سفر یکروزه به استان یزد است.
کد مطلب: 158779
برچسب ها: یزد
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *