۰
جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۵

هلاکت بیش از ۳۵۰ در زندان حسکه

گروه رسانه‌ای امنیتی عراق از هلاکت بیش از ۳۵۰ نفر از اعضای سازمان تروریستی داعش که در حال تلاش برای فرار از زندان «الحسکه» سوریه بودند، خبر داد.
 گروه رسانه‌ای امنیتی عراق از هلاکت بیش از ۳۵۰ نفر از اعضای سازمان تروریستی داعش که در حال تلاش برای فرار از زندان «الحسکه» سوریه بودند، خبر داد.
به گزارش روز جمعه خبرگزاری «روسیا الیوم»، این گروه رسانه‌ای در بیانیه‌ خود اعلام کرد فرماندهی عملیات مشترک روند اقدام به فرار بازداشت‌شدگان تروریستی در زندان الحسکه  سوریه  را در جریان حمله به این زندان زیر نظر داشت و یگان‌های امنیتی بلافاصله اقدامات لازم را در مرزها آغاز کردند.
این بیانیه افزود: امنیت کامل مرزهای عراق با همکاری و هماهنگی نیروهای امنیتی پس از بررسی اطلاعات دقیق برقرار شده است. این عملیات، تلاشی برای آزادی ۴ هزار و ۴۰۰ تروریستی بود که در زندان الحسکه نگهداری می‌شدند و کسانی که مسئول طراحی و اجرای این حمله بودند کشته یا دستگیر شدند.
در ادامه این بیانیه آمده است: فرماندهی عملیات مشترک با اطلاعات موجود و دقیق جمع‌آوری‌شده تأیید می‌کند که حدود ۳ هزار و ۹۰۰ نفر از این تروریست‌ها به زندان امن دیگری منتقل شدند و نزدیک به ۱۰۰ تروریست دیگر نیز که طی این عملیات زخمی شدند در بیمارستان بستری هستند.
این فرماندهی تاکید کرد که بیش از ۳۵۰ نفر از عناصر داعش که در حمله به زندان حسکه سلاح حمل می کردند، کشته شدند و انتظار می رود که کشته شدگان داعش پس از بررسی و تکمیل تحقیقات از این تعداد نیز فراتر رود.
همچنین در چارچوب اقدامات پیشگیرانه، نیروهای عراقی بازرسی امنیتی همه جانبه ای از تمامی زندان های عراق انجام دادند و مرز عراق با سوریه را نیز از نظر حفاظت و امنیت تقویت کردند.
چندی پیش گروه تروریستی داعش به منظور فراری دادن عناصر این گروه از زندان الصناعه در غویران، عملیات گسترده نظامی برای حمله به این زندان انجام داد که با واکنش نیروهای محافظ این زندان و کردهای کردستان سوریه مواجه شد که در جریان آن صدها تروریست کشته و مجروح شدند و از فرار عناصر داعش از این زندان جلوگیری شد.
نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) مورد حمایت آمریکا کنترل و اداره زندان غویران، واقع در اطراف شهر حسکه را برعهده دارند و این مکان محل نگه داری عناصر دستگیر شده و خانواده های داعشی است.
گروه تروریستی داعش سال ۲۰۱۷ پس از چهار سال عملیات تروریستی گسترده در سوریه و عراق و اشغال بخش های عمده از این دو کشور متلاشی شد و شکست خورد، اما با این وجود هنوز بقایای آن در عراق و سوریه دست به عملیات علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی می زنند.
کد مطلب: 160858
برچسب ها: داعش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *