۰
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۳

رنگ‌بندی جدید کرونایی اعلام شد

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تعداد شهرهای قرمز کرونایی به ۱۲۰ شهر افزایش یافت.
مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تعداد شهرهای قرمز کرونایی به ۱۲۰ شهر افزایش یافت.
به گزارش روز شنبه ایرنا از وبدا، با توجه به گسترش سویه اومیکرون در سراسر کشور، اکنون ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد، ۱۵۳ شهرستان نارنجی و هشت شهرستان آبی قرار دارند.
رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات، رعایت فاصله‌گذاری و تهویه مناسب محیط همچنین تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، موثر است.
بر اساس این گزارش، از این پس در راستای وحدت رویه در اطلاع رسانی، رنگبندی کرونایی شهرستان‌ها از طریق مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر سال جاری مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.
بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه ۳۰ دی ماه گفت: در نمونه‌برداری‌های انجام شده تاکنون بیش از دو هزار مورد مثبت ابتلا به ویروس اومیکرون در کشور شناسایی شده است.
محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.
روز  گذشته ۵۷ نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و مجموع جان‌باختگان به ۱۳۲ هزار و ۶۸۱ نفر رسید و ۳۶ هزار و ۹۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۶۲ نفر از آنها بستری شدند همچنین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۵۲۰هزار و ۷۰۷نفر رسید.
کد مطلب: 160880
برچسب ها: ویروس کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *