۰
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۹

حضور نیروهای سوری در حمله روسیه به اوکراین!

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد پنتاگون معتقد است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در تلاش است تا جنگجویانی خارجی به ویژه از سوریه را برای جنگ در اوکراین استخدام کند.
حضور نیروهای سوری در حمله روسیه به اوکراین!
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد پنتاگون معتقد است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در تلاش است تا جنگجویانی خارجی به ویژه از سوریه را برای جنگ در اوکراین استخدام کند.
جان کربی سخنگوی پنتاگون شامگاه دوشنبه به وقت محلی در گفت و گو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا گفت: ما نشانه‌هایی داریم که این گزارش ها را تایید می‌کنند.
وی افزود: در واقع روسیه  تلاش می‌کند تا جنگجویان خارجی را به خدمت بگیرد. برای ما  قابل توجه است که روسیه  با بیش از ۱۵۰ هزار سرباز و  یک پیشروی نظامی متوقف شده در داخل اوکراین، به ویژه در شمال این کشور، به دنبال جذب نیروهای خارجی در این جنگ است.
فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه در گفت وگو با شبکه المیادین با تأکید براینکه در منطقه شمال سوریه جذب نیرو برای حضور در اوکراین وجود دارد، گفته است: روسیه کشور بزرگی است که اهداف خود را در اوکراین محقق خواهد کرد.
پیش از این، روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد که روسیه برای جنگ علیه اوکراین در حال بکارگیری نیروهای سوری "ماهر در جنگ شهری" است.
این روزنامه روز دوشنبه به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که روسیه در حال بکارگیری نیروهای سوری است که در جنگ شهری علیه اوکراین مهارت دارند.
به گفته چهار نفر از مقامات آمریکایی، روسیه که از سال ۲۰۱۵ درگیر جنگ داخلی سوریه بوده، در روزهای اخیر در حال به خدمت گرفتن جنگجویانی از این کشور است؛ به امید آنکه تجربه آنها در جنگ شهری بتواند به تصرف کی یف کمک کند.
 کانال تلویزیونی زویوزدا متعلق به وزارت دفاع روسیه با طرح همین ادعا علیه آمریکا، اعلام کرده بود که ایالات متحده در صدد انتقال هزاران تروریست از سوریه به اوکراین است و برای این منظور برنامه ریزی کرده است.
به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.
پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.
این شبکه تلویزیونی روز جمعه گذشته اعلام کرده بود: مطابق برنامه آمریکا، تروریست های مرتبط با این کشور در سوریه که در مناطق خارج از کنترل دولت سوریه به سر می برند، با هواپیما به اوکراین منتقل خواهند شد.
کد مطلب: 161717
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *