۰
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۲

توصیه های ماکان آریا پارسا برای مدیریت خشم

مدیریت درست احساسات همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده است و شما باید در این زمینه تمام تلاش خود را انجام دهید. خشم یکی از احساسات مهم در وجود انسان است که فشار زیادی به فرد وارد می کند. در صورتی که نتوانید خشم خود را به درستی مدیریت کنید، مسلما به مشکلات زیادی برمی خورید. از همین رو به شما توصیه می کنیم که حتما به توصیه های ماکان آریا پارسا در زمینه مدیریت خشم دقت کنید. در این بین می توان با استفاده از چند تکنیک ساده خشم خود را مهار نمود. برای اینکه درک بهتری از این موضوع پیدا کنید، حتما این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید
توصیه های ماکان آریا پارسا برای مدیریت خشم

مدیریت درست احساسات همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده است و شما باید در این زمینه تمام تلاش خود را انجام دهید. خشم یکی از احساسات مهم در وجود انسان است که فشار زیادی به فرد وارد می کند. در صورتی که نتوانید خشم خود را به درستی مدیریت کنید، مسلما به مشکلات زیادی برمی خورید. از همین رو به شما توصیه می کنیم که حتما به توصیه های ماکان آریا پارسا در زمینه مدیریت خشم دقت کنید. در این بین می توان با استفاده از چند تکنیک ساده خشم خود را مهار نمود. برای اینکه درک بهتری از این موضوع پیدا کنید، حتما این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

پیاده روی؛ راهی عالی برای کنترل خشم
هر روزه برای انسان موقعیت هایی پیش می آید که باب میل او نیست. در واقع دنیا انبوهی از ناملایمات را درخود جای داده است و اگر شما یک فرد عصبی هستید،‌ مسلما آسیب زیادی خواهید خورد. یکی از بهترین راه ها برای کنترل خشم پیاده روی کردن است. در این حالت ذهن شما وارد حالت ریکاوری می شود و کم کم به حالت عادی برمی گردید. یکی از بهترین راه هایی که برای کنترل خشم به شما پیشنهاد می شود این است که در هنگام عصبانیت به بیرون از خانه بروید و شروع به قدم زدن کنید.
این روش به خصوص در مشاجرات خانوادگی بسیار تاثیرگذار است. اگر حس می کنید که در خانه به دلیل مشاجره عصبی هستید، بهتر است که خانه را ترک کرده و بعد از قدم زدن برگردید. مسلما این کار باعث آرام شدن ذهن شما می شود. همین تکنیک در محیط کار هم جواب می دهد و شما به آسانی از عهده آن برمی آیید. دکتر ماکان آریا پارسا نیز به شکل های متعددی بر این موضوع تاکید داشته است پس حتما از این راهکار ویژه به نفع خود بهره ببرید.

شمارش برعکس‌؛ پیشنهاد ماکان آریا پارسا برای کنترل خشم
زمانی که شما عصبانی می شوید، معمولا بعضی از نشانه ها بروز خواهند کرد که باید آن ها را بالا بگیرید. افزایش ضربان قلب و فشار خون در عصبانیت یک امر عادی است که به دفعات اتفاق خواهد افتاد. به همین علت بهتر است که از ایده شمارش برعکس ماکان آریا پارسا استفاده کنید. هر وقت که عصبانی شدید،‌ شمارش معکوس از صد را شروع کنید. برای انجام این کار شما باید تمرکز بالایی داشته باشید که همین امر به مرور زمان عصبانیت شما را کاهش می دهد.
بعد از چند دقیقه تنفس شما به حالت طبیعی برمی گردد و قلب شما آرام می گیرد. هر زمان که حس کردید به آرامش کامل رسیدید،‌ می توانید که این شمارش معکوس را به صورت کامل قطع کنید. افراد زیادی با استفاده از این راهکار ساده دکتر ماکان آریا پارسا خشم خود را مدیریت کرده اند که شما هم می توانید یکی از همین افراد باشید. شاید در نگاه اول حس کنید که این راهکار بیش از حد ساده است ولی وقتی که آن را عملی کنید به اهمیت بالای آن پی خواهید برد.

طبیعت؛ قاتل خشم در وجود انسان ها
به صورت کلی حضور در طبیعت می تواند ریشه بسیاری از خشم ها در وجود شما را از بین ببرد. در واقع طبیعت باعث ایجاد آرامش در روح شما می شود که به همین علت احساس فوق العاده ای در شما ایجاد خواهد شد. بهتر است که حداقل یک روز از هفته را به رفتن به طبیعت اختصاص دهید تا حس بهتری را در زندگی تجربه نمایید. اگر حس می کنید که خشم ها وجود شما را گرفته است،‌ حضور در طبیعت می تواند بخش زیادی از آن را از بین ببرد. تجربه این موضوع را اثبات کرده است که حس خشم و طبیعت هیچ سازگاری با هم ندارند.
 شما با قدم زدن در یک فضای سبز زیبا می توانید بخش زیادی از خشم خود را از بین ببرید و احساس خوبی را در خود ایجاد کنید. تجربه هایی مثل قدم زدن بدون کفش بر روی چمن یا قدم زدن در ساحل دریا می تواند بخش زیادی از خشم شما را بگیرد و احساس آرامش را در وجودتان ایجاد نماید. تجربه نشان داده است که بدن شما بلافاصله بعد از ورود به طبیعت، نشانه های حیاتی نرمال تری پیدا می کند. دکتر ماکان آریا پارسا نیز تاکید خاصی بر روی قدرت طبیعت دارد و رفتن به آن را برای مدیریت خشم پیشنهاد می دهد.
مدیریت خشم با کشیدن نفس عمیق
یکی از راه های فوق العاده ای که ماکان آریا پارسا به شما پیشنهاد می دهد این است که در زمان عصبانیت حتما نفس عمیق بکشید. در حالت کلی وقتی یک فرد عصبی می شود، تعداد نفس های او افزایش پیدا می کند. این بدان معناست که نفس ها کم عمق می شوند که این موضوع ضربان قلب را بالاتر می برد. در واقع در این حالت علائم عصبانیت بیشتر تقویت می شوند که باید برای آن فکری اساسی کرد. در چنین مواقعی استفاده درست و اصولی از نفس عمیق می تواند برای شما چاره ساز باشد.
اگر دوست دارید که هر چه سریع تر خشم و ناراحتی خود را کم کنید، بهتر است که چند نفس عمیق را پشت سر هم بکشید. بهتر است که هوا را کمی در سینه خود حبس بکنید و بعد با آرامش آن را خارج نمایید. در صورتی که این کار را با دقت و برنامه ریزی درست انجام دهید، مسلما نتیجه کار نیز برای شما عالی خواهد بود. این پیشنهاد ماکان آریا پارسا می تواند در مواقع عصبانیت زیاد به کمک شما بیاید.
ماکان آریا پارسا یکی از کارآفرینان برتر ایران است که در سال های گذشته در زمینه کارآفرینی فعالیت های چشمگیری داشته است.
سخن پایانی
یکی از احساسات منفی که ممکن است در وجود هر انسانی بروز کند خشم است. زمانی که برخی از عوامل مساعد نظر ما نیستند، ممکن است که خشم بر ما غالب شود. همانطور که می دانید انسان در حالت خشم و عصبانیت ممکن است که تصمیم خطرناکی بگیرد. به همین جهت به شما توصیه می کنیم که با روش های مختلف دکتر ماکان آریا پارسا، این مشکل را حل نمایید. کنترل خشم و عصبانیت در محیط کار و خانواده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و کل زندگی شما را تحت شعاع قرار می دهد.
 
 
کد مطلب: 161766
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *