۰
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۱
قائم مقام وزیر خارجه کوبا اظهار کرد:

دفاع کوبا از حق هسته‌ای ایران

قائم مقام وزیر خارجه کوبا با اعلام حمایت قاطع دولت متبوع خود از حق مشروع ایران در دستیابی و استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای از بهانه جویی های غرب در ایراد اتهامات واهی در این زمینه و نیز استفاده سیاسی از موضوعاتی نظیر حقوق بشر و وضع تحریم ها علیه کشورهای مستقل و پیشرو انتقاد کرد.
مار سیلنو مدینا ، قائم مقام وزیر امور خارجه کوبا در ملاقات با علی اصغر خاجی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ضمن تمجید از نقش جمهوری اسلامی ایران در صحنه های منطقه ای وبین المللی در حمایت از صلح وعدالت جهانی و گسترش همکاریها میان کشورهای مستقل وغیر متعهد ،بر پشتیبانی دولت کوبا از اقدامات و طرح های ایران برای ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح های کشتار جمعی، تشکیل دولت مستقل فلسطینی واعاده حقوق فلسطینیان، حل بحران سوریه بدون دخالت خارجی و...تاکید کرد.
وی بر حمایت قاطع دولت متبوع خود از حق مشروع جمهوری اسلامی ایران در دستیابی و استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای تاکید مجدد نموده و از بهانه جویی های غربیان در ایراد اتهامات واهی در این زمینه ونیز استفاده سیاسی از موضوعاتی نظیر حقوق بشر و وضع تحریم ها علیه کشورهای مستقل و پیشرو انتقاد کرد. وی از کمک های ایران به مردم خسارت دیده کوبا در توفان سندی قدردانی نمود.
مقام کوبایی با توصیف روابط راهبردی دو کشور خواستار توسعه هرچه بیشتر مناسبات اقتصادی فیمابین شد.
علی اصغر خاجی معاون اروپا وامریکای وزارت امورخارجه کشورمان که در یک سفر دوره ای به منطقه به سر می برد ، ضمن ابراز رضایت از روابط رو به پیشرفت دو کشور بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش هر چه بیشتر روابط با کوبا تاکید کرد.
خاجی ضمن تشریح مواضع ایران در عرصه های مختلف به ویژه در خصوص بحران سوریه گزارشی از آخرین اقدامات کشورمان برای حل بحران سوریه در قالب گفتگوهای سوری سوری به طرف کوبایی ارائه کرد.
وی ضمن تاکید بر اراده مسئولان ایران بر ارتقای سطح روابط با کوبا از مواضع کوبا در حمایت از حقوق ایران در سازمان های بین المللی قدردانی کرد.
معاون اروپا وآمریکای وزارت خارجه در دیداری جداگانه با سفرای کشورهای حوزه کارائیب که درکوبا مستقر هستند، مواضع ایران را به اطلاع آنها رسانده و راه های گسترش روابط با این کشورها را مورد تبادل نظر قرار داد.
در این دیدار سفرا و نمایندگان کشورهای مذکور ضمن استقبال از گسترش روابط کشورهای متبوع خود با ایران، خواستار توسعه روابط سیاسی، بازرگانی، فرهنگی و گردشگری میان طرفین شدند.
قرار است که خاجی در ادامه سفر خود با دیگر مقامات کوبا دیدار وگفتگو کرده و راههای گسترش روابط دو کشور را بررسی کند.
کد مطلب: 16317
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *