۰
پنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۳

آغاز دومین نوبت کنکور کارشناسی‌ارشد ۱۴۰۱

آغاز دومین نوبت کنکور کارشناسی‌ارشد ۱۴۰۱
دومین نوبت کنکور کارشناسی‌ارشد ۱۴۰۱ با بیشترین تعداد داوطلب معادل ۳۳۱ هزار و ۳۵۹ نفر صبح امروز (پنجشنبه) در ۱۸۰ شهر کشور آغاز شد.
به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ از صبح چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه با رقابت ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب در ۳۸۱ حوزه امتحانی اصلی، هزار و ۷۷۰ حوزه فرعی و در ۱۸۶ شهرستان کشور آغاز شد.
در نخستین نوبت این آزمون، ۶۸ هزار و ۲۱۷ نفر که متقاضیان رشته های دوم یا شناور بودند در ۶۳ رشته امتحانی، شرکت کردند.
در دومین نوبت این آزمون که امروز ۲۹ اردیبهشت ماه آغاز شد، تعداد ۳۳۱ هزار و ۳۵۹ داوطلب در ۳۵ رشته امتحانی به رقابت می پردازند؛ با توجه به آمار ۶۰۰ هزار نفری داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، دومین نوبت کنکور بیشترین تعداد داوطلبان را به خود اختصاص داده است.
این آزمون تا روز جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه ادامه می یابد.
فاصله اجتماعی کنکور
بر اساس اعلام پیشین حسن مروتی معاون آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور، در این آزمون بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا فاصله اجتماعی بین هر داوطلب یک و نیم متر مشخص شده است. همچنین مانند کنکورهای سازمان سنجش، دستورالعمل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک اعمال می شود.
زمان اعلام نتیجه اولیه و نهایی
بر اساس برنامه زمان بندی سازمان سنجش آموزش کشور، نتیجه اولیه این آزمون اواخر خرداد ماه اعلام می شود؛ اوایل تیرماه فرآیند انتخاب رشته در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور با حق انتخاب ۱۰۰ رشته آغاز می شود. نتیجه نهایی نیز دهه نخست شهریورماه به اطلاع داوطلبان می رسد.
نحوه گزینش اولیه و نهایی
گزینش اولیه و نهایی داوطلبان بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی با رعایت دیگر ضوابط انجام می شود. همچنین استخراج و اعلام فهرست معرفی شدگان چند برابر رشته های خاص برای آزمون های تشریحی، عملی، مصاحبه، علمی و غیره همچنین اعلام اسامی چند برابر ظرفیت اواسط تیر ماه اعلام می شود.
برگزاری بیست و هفتمین المپیاد علمی
به گزارش ایرنا، همزمان با برگزاری آزمون کارشناسی ارشد، بیست و هفتمین المپیاد متمرکز علمی دانشجویی کشور در مناطق ۱۰ گانه برگزار می شود.
منتخبان المپیاد متمرکز و غیرمتمرکز در اواخر تیر ماه با یکدیگر به رقابت می پردازند.
نتیجه آزمون های مرحله نهایی ۲۳ رشته المپیاد، اواسط شهریور ماه از طریق سایت مرکز المپیاد اعلام می شود.
کد مطلب: 163716
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *