۰
يکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۱

بایدن دست به دامن عربستان سعودی شد

تولیدکنندگان نفت گفتند که پس از تلاش های ایالات متحده برای کاهش فشار قیمت ها، افزایش تولید برنامه ریزی شده را تا ۵۰ درصد اضافه خواهند کرد.
بایدن دست به دامن عربستان سعودی شد
به گزارش خبرآنلاین، گروهی از کشورهای تولیدکننده نفت موسوم به اوپک پلاس روز پنجشنبه با افزایش بیشتر عرضه نسبت به ماه های جولای و آگوست موافقت کردند.
کاخ سفید از افزایش تولید به عنوان یک پیشرفت دیپلماتیک پس از ماه ها تلاش برای افزایش تولید و کاهش فشار قیمت ها استقبال کرد. مقامات دولت روز پنجشنبه گفتند که بایدن در ماه جاری از عربستان سعودی که عملاً رهبری اوپک پلاس را برعهده دارد، دیدار خواهد کرد.
اما مشخص نیست که عربستان تا چه حد مایل است یا می تواند برای کمک به بایدن در مورد قیمت نفت پیش برود. بعید است که مقدار نفت خام اضافه شده ای که اوپک پلاس متعهد به تولید در روز پنجشنبه است باعث کاهش قیمت بنزین شود. در واقع قیمت نفت پس از اعلام این اخبار افزایش یافت.
پس از یک کنفرانس ویدئویی، این گروه اعلام کرد که تولید خود را ۶۴۸۰۰۰ بشکه در روز در ماه ژوئیه و سپس مجدداً در ماه اوت افزایش خواهد داد، که افزایشی حدود ۵۰ درصدی نسبت به افزایش ماهانه تعیین شده در برنامه سال گذشته دارد. عملاً، کاری که اوپک پلاس انجام می دهد این است که سه ماه افزایش برنامه ریزی شده را به دو ماه کاهش می دهد.
اما انتظار نمی رود که کشورهای عضو اوپک پلاس بتوانند تعهدات خود را عملیاتی کنند؛ بسیاری از تولیدکنندگان در حال حاضر ظرفیت تولید اضافی خود را تمام کرده اند. تنها عربستان سعودی، امارات متحده عربی و یکی دو کشور دیگر نفت بیشتری برای افزودن دارند.
گفتنی است که تولید روسیه در پی تحریم های غرب اعمال شده پس از حمله به اوکراین در حال کاهش است. بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، روسیه حدود ۱۵ درصد کمتر از هدف ۱۰.۸ میلیون بشکه در روز در ماه جولای تولید می کند. کاهش بیشتر تولید روسیه در سال جاری پیش بینی می شود زیرا تلاش اتحادیه اروپا برای متوقف کردن بیشتر خرید نفت روسیه عملی می شود.
با محدودیت‌های فزاینده بر تولید و صادرات روسیه، سعودی‌ها و سایر اعضای اوپک پلاس که نفت بیشتری برای تولید دارند می‌توانند سود ببرند. از سوی دیگر، برخی از تحلیلگران می گویند، حتی سعودی ها و امارات متحده عربی ممکن است به مرزهای تولید نفت خود نزدیک شوند.
کد مطلب: 164849
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *