۰
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۳۳
عارف:

اصولگرایان به خاطر جریان انحرافی از مردم عذرخواهی کنند

معاون اول رئیس‌جمهور در دولت اصلاحات با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان هنوز برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری به اجماع نرسیده اند، گفت: اگر احساس کنم خاتمی کاندیدا شود، نمی آیم.

محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور در دولت اصلاحات، امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نقش جنبش دانشجویی در قبال مسائل مختلف کشور، گفت: جنبش دانشجویی امروز با چالش‌های عدیده‌ای روبروست که باید توانایی عبور از این تنگناها و چالش‌ها را در خود زنده کند. 
وی به بخشی از این چالش‌ها اشاره کرد و گفت: بی‌انگیزگی و فراموش شدن ارزش‌ها بخشی از این چالشهاست.
معاون اول رئیس‌جمهور در دوره اصلاحات در ادامه به مسائل سیاسی کشور اشاره کرد و درباره انتخابات آتی، گفت: اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی از نظر مفهومی برای من چندان اهمیتی ندارد و قانون‌مداری و اخلاق‌مداری به نظرم مهمتر است.
وی با بیان اینکه این دو مفهوم در فضای سیاسی متفاوت است، خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان هنوز برای حضور در انتخابات به اجماع نرسیده‌اند و هر زمانی که به طور قطعی به اجماع برسند در آن شرکت می‌کنند.
وی تاکید کرد: حضورم در انتخابات هنوز قطعی نیست و حتی این دیدار از نظر من دیداری انتخاباتی نیست و دیداری دانشجویی با بخشی از این جنبش و جریان دانشجویی است.
عارف با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان هنوز برای حضور در انتخابات به نظری قطعی و قابل قبول نرسیده‌اند، گفت: با توجه به اقدام برخی از رسانه‌ها و یکطرفه عمل کردن آنها، این اقدام هنوز صورت نگرفته است.
معاون خاتمی در دوران اصلاحات با اشاره به مطرح شدن بحثی به نام جریان انحرافی در بین اصولگرایان، گفت:اگر قرار باشد اصلاح‌طلبان به خاطر فتنه از مردم عذرخواهی کنند،اصولگرایان نیز باید به دلیل حضور و مطرح شدن جریان انحرافی از مردم عذرخواهی کنند. 
وی در توضیح واژه جریان انحرافی خاطرنشان کرد: از نظر من اصولگرایانی که امروز در مدیریت کشور دچار ضعف‌هایی هستند و نمی‌توانند پاسخگوی مردم باشند، جریان انحرافی را ایجاد کرده اند که ماهیت آن مشخص نیست.
عارف با بیان اینکه اگر اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات به نتیجه برسند و بنده نیز برای حضور قطعی در انتخابات به یقین برسم، در انتخابات شرکت می‌کنم، تصریح کرد: در این صورت از روی احساس مسئولیت می آیم و یا اگر احساس کنم آقای خاتمی قصد شرکت در انتخابات را دارد نمی آیم.
معاون خاتمی در دوره اصلاحات ادامه داد: اصلاح طلبان و بنده خواستار انتخاباتی پرشور در کشور هستیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در هر صورت تابع نظر شورای نگهبان هستم و معتقد به انتخاباتی آزاد و اینکه هرکس می تواند نظرش را عنوان کند هستم و مر قانون ونظر شورای نگهبان برای من قابل قبول است.

کد مطلب: 16510
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *