۰
سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۹
رییس اتاق اصناف تهران مطرح کرد:

تشریح دلیل اعتراض فروشندگان لوازم خانگی

کاهش قدرت خرید عامل رکود بازار
رئیس اتاق اصناف تهران گفت: کاهش قدرت خرید مردم رکود در بازار را تشدید کرده و من نیز نمی‌خواهم و نمی‌توانم منکر این مهم شوم، اما گزارشی از تعطیلی واحدهای صنفی در این روزها به دلیل ورشکستگی به‌دست ما نرسیده است.
تشریح دلیل اعتراض فروشندگان لوازم خانگی
قاسم نوده فراهانی در گفت‌وگو با ایلنا، اعتراض‌های اخیر صنف فروشندگان لوازم خانگی را به بازرسی‌های اخیر تعزیرات حکومتی نسبت داد و افزود: بخشی از اعتراض این صنف بر حق است. بنا به قوانین جدید تولیدکنندگان و واردکنندگان ملزم هستند که بر کلیه کالاهایی که در بازار عرضه می‌کنند برچسب جامع تجارت را نصب کنند که متاسفانه کالاهایی که از سال‌های گذشته خریداری و در انبار فروشندگان وجود دارد این برچسب‌ را ندارند.
وی در ادامه بیان کرد: 22 خرداد بازرسان تعزیزات حکومتی برای رصد انبارهای فروشندگان لوازم خانگی به خیابان سه راه امین حضور رفته بودند که این فروشندگان کرکره واحدهای صنفی خود را پایین کشیدند.
رئیس اتاق اصناف با اشاره به مشکل تراکنش مالیاتی صنف لوازم خانگی، تصریح کرد: جلساتی را اتاق اصناف با سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد، برگزار کرد و درنهایت مقرر شد تراکنش‌هایی در سال 99 که جزو کسب و کار صنوف نبوده معاف از مالیات شوند اما از سال 1400 به بعد مبنای اخذ مالیات تراکنش‌هایی که صورت گرفته است، باشد.
به گفته نوده فراهانی؛ اظهارنامه صنف لوازم خانگی و سایر صنوف تا 15 تیر تمدید شد.
رئیس اتاق اصناف تهران در پاسخ به این پرسش که سراجان نسبت به فعالیت اتباع خارجی در صنف خود اعتراض دارند و بر این باورند که فعالیت آنها در کسب و کار آنها خلل ایجاد کرده است آیا اتاق اصناف با این اعتراض همراه است؟ افزود: اتباع خارجی سالیان سال است که در این صنف فعال هستند پرسش این است که چرا اعتراض خود را در این زمان طرح کردند؟ این اتباع از وزارت کشور مجوز فعالیت دارند وقتی دولت و نظام به آنها مجوز می‌دهد من نمی‌توانم در این خصوص اظهار نظر کنم.
عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران کاهش فروش روزانه کسب و کارها را ‌پذیرفت و افزود: کاهش قدرت خرید مردم رکود در بازار را تشدید کرده و من نیز نمی‌خواهم و نمی‌توانم منکر این مهم شوم اما گزارشی از تعطیلی واحدهای صنفی در این روزها به دلیل ورشکستگی به‌دست ما نرسیده است.
نوده فراهانی تاکید کرد: بیشتر روسای اتاق‌های اصناف کل کشور از رکود حاکم در بازار شکایت دارند. چراکه فروش واحدهای صنفی در 2 شیوع بیماری کرونا کاهش چشمگیری کرد و این روزها نیز قدرت خرید مردم تقلیل پیدا کرده است از این‌رو خواستار تخفیف در میزان مالیات هستند و به نظر می‌رسد که این درخواست به جا باشد.
رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه امکان تعویض لوازم خانگی برای مردم دشوار شده است، افزود: قدرت خرید مردم در بازار تاثیر مستقیمی گذاشته است و نمی‌توان تایید کرد که شرایط مالی صنوف مساعد است.
وی در پایان گفت: گزارشی از تاثیر قطعی برق برای صنوف به دست ما نرسیده است و از هفته‌های آینده اثرات آن ملموس خواهد شد.
کد مطلب: 165618
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *