۰
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۶

شاخص امید به زندگی در ایران

دستجردی شاخص امید به زندگی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی را ۵۰ تا ۵۲ سال ذکر است و افزود: امروز امید به زندگی در زنان ۶ /۷۴ سال و در مردان ۳ /۷۲ سال است.
 وزیر بهداشت درمان، آموزش پزشکی شاخص امید به زندگی رادربین زنان ۶ /۷۴ سال و در مردان ۳ /۷۲ سال اعلام کرد. 
مرضیه وحید دستجردی در مراسم دیدار با وزیر بهداشت ارتیره که امروز ظهر در محل وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: با توجه به وضعیت دولت ارتیره و تلاش‌هایی که در این کشور به منظور رسیدن به استقلال انجام شد، تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا آنچه خواسته‌های شما است تا حدامکان تحقق یابد.
وی با اشاره به ایجاد سیستم بهداشتی درمانی قوی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی درکشور تصریح کرد: ایران قبل از این ۳۵ سال از نظر بهداشتی و درمانی بسیار فقیر بود واگر افراد بیمار می‌شدند کسانی که در بین آن‌ها از وضع مالی خوبی برخوردار بودند برای درمان به کشورهای اروپایی و امریکایی می‌رفتند.
وزیر بهداشت تصریح کرد: وضع به گونه‌ای بود که تقریبا حدود ۷۰ درصد پزشکان در کشور پزشکانی از هند، بنگلادش، پاکستان، کوبا و کشورهای این چنینی بودند.
وی با تاکید بر اینکه اما امروز یکی از معتبر‌ترین سیستم‌های بهداشتی و درمانی را داریم، افزود: همچنین با وجود ۵۰ دانشگاه علوم پزشکی در همه استان‌ها یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی را نیز برخوردار هستیم.
دستجردی تاکید کرد: امروز بیمارانی در موارد انگشت شمار به خارج اعزام می‌شوند و همه تخصص‌ها، فوق تخصص‌ها، رشته‌های کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد و دوره‌های فلوشیب را خودمان تربیت می‌کنیم.
دستجردی ادامه داد: تجربه ما نشان می‌دهد سایر کشور‌ها هم می‌توانند با تلاش و پافشاری بر روی ارزش‌ها و اعتقادات همین مسیر را طی کنند و به موفقیت برسند و ما نیز در کنار وزارت بهداشت ارتیره در این مسیر قرار خواهیم گرفت.
وزیر بهداشت به برخی شاخص‌های بهداشتی و درمانی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: میزان مرگ و میر مادران باردار ۲۴۰ در صد هزار بود این در حالی است که امروز به ۲۱ در صد هزار رسیده است.
وی افزود: مرگ و میر نوزادان نیز ۳۴ سال پیش ۱۲۰ در هزار بود که امروز به ۸ /۱۰ در هزار رسیده است.
دستجردی شاخص امید به زندگی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی را ۵۰ تا ۵۲ سال ذکر است و افزود: امروز امید به زندگی در زنان ۶ /۷۴ سال و در مردان ۳ /۷۲ سال است.
وزیر بهداشت با تاکید براینکه به دست آوردن این شاخص‌ها را مدیون شبکه بهداشتی و درمانی که ایجاد کردیم هستیم، افزود: اگر کار به صورت اساسی و با زیربناهای بهداشتی صورت گیرد موفقیت هر کشوری می‌تواند ۱۰ تا ۲۰ برابر شود.
کد مطلب: 16738
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *