۰
يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۹

جمع‌آوری ۴۷۶ معتاد متجاهر و پرخطر در تهران

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و پرخطر در پایتخت خبر داد و گفت که در این طرح ۴۷۶ تن جمع آوری و به مراکز بازپروری تحویل داده شده‌اند.
جمع‌آوری ۴۷۶ معتاد متجاهر و پرخطر در تهران
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای دراین بره گفت: طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر  و پرخطر از سوی کلانتری‌های تهران بزرگ پس از اخذ دستور قضایی به اجرا درآمد و در جریان آن ماموران پلیس با رعایت موازین شرعی و قانونی و رعایت حقوق شهروندی وارد پاتوق‌ها  ومحل‌های حضور معتادان متجاهر و کارتن خواب شده و نسبت به جمع‌آوری آنان اقدام کردند.  
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: در اجرای این طرح ۴۷۶ معتادین متجاهر پرخطر و کارتن‌خواب از سطح تهران جمع‌آوری شده و برای بهبود وضعیت و همچنین ترک اعتیاد به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند.
سارق حرفه‌ای مالخر هم بود
موقوفه‌ای همچنین در ادامه به دو پرونده رسیدگی شده از سوی ماموران پلیس پیشگیری در روز گذشته اشاره کرد و گفت: یک سارق حرفه‌ای که اقدام به سرقت باطری از ۲۱ خودروی سواری کرده بوده در محدوده خزانه دستگیر شد. رسیدگی به این موضوع به دنبال وقوع چندین فقره سرقت باطری و لوازم یدکی خودرو در محدوده خزانه، در دستورکار ماموران کلانتری این محل قرار گرفت و آنان با بررسی‌های اطلاعاتی انجام شده موفق به شناسایی این سارق شدند.
وی با بیان اینکه سارق مذکور علاوه بر سرقت، اقدام به مالخری اموال مسروقه نیز کرده بود، گفت: ماموران پس از هماهنگی‌ با مقام قضائی، متهم را طی عملیاتی در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین در بازرسی از محل دستگیری وی ۲۱  عدد باطری خودروهای سواری که به  شیوه قیچی‌کردن سرقت شده بود،  کشف و ضبط شد.
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده گفت: متهم درجریان بازجویی‌ها به سرقت باطری‌های کشف شده از خودروهای سواری   اعتراف کرد. ماموران نیز مالباختگان را مورد  شناسایی قرار دادند.  
وی از کشف پمپ‌های آب قاچاق نیز خبر داد و گفت: ۱۲۵ پمپ آب قاچاق در پی توقیف یک دستگاه وانت نیسان در محدوده بهارستان کشف و ضبط شد. این ماموریت با اشراف اطلاعاتی  ماموران کلانتری بهارستان کید خورد و آنان از ورود یک دستگاه وانت نیسان حامل محموله قاچاق مطلع  شده و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
موقوفه‌ای با بیان اینکه  ماموران این خودرو  را در محدوده خیابان شمیران نو توقیف کردند، گفت: ماموران در بازرسی از نیسان توقیفی، ۱۲۵ عدد پمپ آب خارجی قاچاق و فاقد مجوزهای قانونی را کشف و ضبط کردند. بنا بر اعلام نظر کارشناسان ارزش ریالی اقلام کشف شده بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است. همچنین راننده خودروی مذکور نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه مراجع قضائی شد.  
کد مطلب: 170294
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *