۰
پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۳

پاسخ اولیانوف به زورگویی مقام اروپایی درباره برجام

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین، از اظهارات سخنگوی اتحادیه اروپا که گفته بود ایران یا باید متن فعلی مذاکرات وین را بپذیرد یا بپذیرد که مذاکرات شکست خورده است، انتقاد کرد.
پاسخ اولیانوف به زورگویی مقام اروپایی درباره برجام
به گزارش مردم سالاری آنلاین ، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین، روز پنجشنبه در توئیتر نوشت:
وزارت خارجه روسیه گفته است که طبق گفته سخنگوی اتحادیه اروپا مشارکت‌کنندگان در مذاکرات وین با یک حق انتخاب مواجهند. آن‌ها یا باید متن فعلی را بپذیرند یا باید بپذیرند که مذاکرات شکست خورده است. کمیسیون مشترک برجام به هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا اجازه نداده که چنین اظهاراتی را مطرح کند.
وی در توئیت دیگری نوشت: 
روسیه معتقد است که احیای برجام تنها راه موثر و منطقیِ پیش رو است. احیای برجام منجر به رفع تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران، تقویت نظام عدم اشاعه هسته‌ای و ایجاد شرایط بهتر برای پیشرفت گفت‌وگوهای امنیتی منطقه‌ای خواهد شد.
پیتر استانو، سخنگوی سرویس اقدامات خارجی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مذاکرات وین گفته بود: دیگر فضایی برای مذاکرات باقی نمانده است. ما متن نهایی را در اختیار داریم. حال باید اینباره تصمیم‌گیری شود. پاسخ "آره یا نه" است. ما از تمامی طرفین انتظار داریم تا بسیار سریع در اینباره تصمیم‌گیری کنند.
کد مطلب: 171353
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *