۰
چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۰

منتجب‌نیا: رئیسی، سرزده میان مردم برود، انتقادهای مردم از دولتش را می‌شنود

اگر بخواهیم واقعیت را در این زمینه مورد کنکاش قرار دهیم و ببینیم که این شعار تا چه اندازه در دولت آقای رئیسی محقق شده است باید میان مردم رفت و از آنها پرسید. حضور سرزده مسئولین بین مردم و پای صحبت آنها نشستن است که رضایت آنها را از دولت مشخص می‌کند نه اینکه با دهها نفر و چندین دوربین فیلمبرداری بین مردم حاضر شوند!
منتجب‌نیا: رئیسی، سرزده میان مردم برود، انتقادهای مردم از دولتش را می‌شنود
فعال سیاسی اصلاح طلب در آرمان ملی نوشت: رسول منتجب‌نیا در یادداشتی در انتقاد به دولت رئیسی نوشت: دولت سیزدهم از ابتدای راه تا به امروز عنوان دولت مردمی را یدک می‌کشد. بررسی مردمی بودن این دولت خالی از لطف نیست. البته از ابتدای انقلاب و حتی قبل از انقلاب شعار همراهی دولت با مردم توسط دولت‌های مختلف سر داده شده و همه دولت‌ها مدعی مردمی بودن، بوده و هستند و هیچ دولتی خود را غیر مردمی نمی‌دانسته اما این دولت رسما خود را مردمی اعلام کرده است و بارها و بارها دولت و شخص رئیس‌جمهور بر روی ارتباط با مردم تاکید موکد داشته‌اند.
اگر بخواهیم واقعیت را در این زمینه مورد کنکاش قرار دهیم و ببینیم که این شعار تا چه اندازه در دولت آقای رئیسی محقق شده است باید میان مردم رفت و از آنها پرسید. حضور سرزده مسئولین بین مردم و پای صحبت آنها نشستن است که رضایت آنها را از دولت مشخص می‌کند نه اینکه با دهها نفر و چندین دوربین فیلمبرداری بین مردم حاضر شوند! بازدید سرزده یعنی اینکه رئیس‌جمهور سر زده به صف نانوایی، مترو، اتوبوس و بازار برود و بدون هیچگونه تدارک در میان مردم حاضر شوند که اگر اینگونه شود، مردم به راحتی با رئیس‌جمهور سخن خواهند گفت. بنده به عنوان نگارنده این یادداشت اطمینان می‌دهم اگر رئیس‌جمهور بدون تشریفات در بین مردم حاضر شود، خود اعلام می‌کند که بیشتر شهروندان مخالف سیاست‌های اقتصادی دولت هستند.
زیرا فشار اقتصادی بر مردم به قدری زیاد شده که از تحمل آنها خارج است. حال باید دید دولت از کدام مردم و کدام مردمی بودن سخن به میان می‌آورد؟ جمعیت ایران ۸۰ میلیون نفر است و در یک بررسی اجمالی مشاهده می‌شود که مستخدمین دولت، بازنشستگان، معلم‌ها، کارگرها اکترا از وضعیت اقتصادی به وجود آمده رضایت ندارند و اگر شخص رئیس‌جمهور پای سخنان این افراد بدون دوربین و هواداران خود بنشیند، بدون شک عمق نارضایتی که ریشه در مسائل اقتصادی هم دارد را بیستر درک خواهند کرد. این روزها برخی از نمایندگان مجلس که پشتیبان دولت هستند سخنان عجیبی را اعلام می‌کنند. یکی از این نمایندگان اعلام کرده که عملکرد آقای رئیسی ۷۰ درصد با شعارهای وی در تناقض است. رئیس اتحادیه میادین تره‌بار اعلام کرده میزان خرید میوه در یک سال گذشته به ۵۰ درصد رسیده و باز هم اعلام کرده تعدادی از مردم ضایعات میوه را تهیه می‌کنند. این موارد توسط نمایندگان و مسئولین اعلام می‌شود. در نتیجه راه‌حل بررسی مردمی بودن دولت، نظر خواهی از مردم است. صدا و سیما که در حال تعریف از عملکرد دولت است گویا انتقاد در صدا سیما تنها مخصوص دولت روحانی بود.
کد مطلب: 171878
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *