۰
سه شنبه ۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۹

سه شهر آلوده کشور در اول شهریور کدام هستند؟

گزارش تحلیلی وضعیت شاخص آلودگی هوای ۸ کلانشهر کشور در تاریخ یک شهریور ماه ۱۴۰۱ اعلام شد.
سه شهر آلوده کشور در اول شهریور کدام هستند؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از مهر ،طبق گزارش دریافتی از مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، وضعیت شاخص آلودگی هوا در ۸ کلانشهر در تاریخ یک شهریور ماه ۱۴۰۱ به ترتیب آلوده‌ترین مشخص شد.
اهواز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=۱۴۰)
اما در رتبه دوم شهرهای آلوده کشور شهر تهران قرار دارد که در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و به دلیل افزایش عامل ازن (AQI=۱۲۳) قرار دارد.
پس از اهواز و تهران شهر کرج در وضعیت قابل قبول قرار گرفته که در این شهر عامل ازن با عدد AQI=۱۱۷ در جدول خودنمایی می‌کند.
شهر اصفهان چهارمین شهر آلوده کشور است که در وضعیت قابل قبول قرار گرفته اما در این شهر ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون بر روی عدد ۸۲ قرار گرفته است.
پنجمین شهر آلوده کشور شهر اراک است که در وضعیت قابل قبول برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=۶۶) جای گرفته است.
باید اشاره کرد شهر مشهد در این رده بندی در جای ششم قرار دارد که وضعیت آن قابل قبول برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=۵۹) است.
شهر تبریز در این جدول هفتم است و وضعیت آن قابل قبول برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=۵۷) و در آخر شهر شیراز آخرین کلانشهر آلوده در این جدول است و وضعیت آن پاک برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=۵۰) است.
کد مطلب: 172484
برچسب ها: آلودگی هوا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *