۰
پنجشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۵
گزارش گاردین

شش ماه آینده در اوکراین چگونه خواهد بود؟

شش ماه از آغاز حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد، برای شش ماه آینده باید انتظار چه چیزهایی را داشت؟
شش ماه آینده در اوکراین چگونه خواهد بود؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین،روزنامه گاردین ۵ سناریو را برای اوکراین در جنگ با روسیه در نظر گرفته و نوشته است:
۱- جنگ احتمالاً حداقل برای یک سال ادامه خواهد داشت، اما اساساً به بن بست رسیده است و شدت آن در حال کاهش است. شاید شش ماه از جنگ گذشته باشد، اما نه اوکراین و نه روسیه با وجود خساراتی که متحمل شده‌اند، آماده توقف جنگ نیستند. اوکراین می‌خواهد سرزمین‌های اشغال شده را پس بگیرد و روسیه می‌خواهد فشار و درد را نه تنها به حریف خود بلکه به‌غرب نیز ادامه دهد. کرملین معتقد است که زمستان به نفع او خود خواهد بود. هر دو طرف خسته به نظر می رسند.
۲. اوکراین هیچ وسیله‌ای برای ضدحمله متعارف مؤثر ندارد، یکی از مقامات ارشد دولت به طور خصوصی اعتراف کرد که "ما ظرفیت کافی برای عقب راندن روس‌ها را نداریم". کی‌یف استراتژی خود را به حملات موشکی دوربرد و حملات جسورانه نیروهای ویژه به پایگاه های روسیه در اعماق خط مقدم تغییر داده است. میخائیلو پودولیاک، مشاور کلیدی ریاست جمهوری گفته است که هدف "ایجاد هرج و مرج در داخل نیروهای روسیه" است، اما در حالی که این کار تاثیر مهاجم را کم رنگ می‌کند، بعید است که منجر به فروپاشی مهاجمان در خود و واگذاری داوطلبانه خرسون شود.
۳. روسیه همچنان می‌خواهد راه خود را به پیش ببرد، اما احتمالاً توجه این کشور به حفظ دستاوردهای خود معطوف خواهد شد. روسیه هیچ طرح تهاجمی جدیدی  در پیش ندارد. کرملین ممکن است به آنچه در آغاز جنگ امیدوار بود دست نیافته باشد، اما روسیه اکنون بخش های وسیعی از خاک اوکراین را در شرق و جنوب در اختیار دارد و فعالانه درباره برگزاری همه پرسی الحاق صحبت می کند. با نزدیک شدن به هوای سردتر، احتمالاً بر روی تحکیم آنچه که دارد تمرکز می کند.
۴. زمستان بحران جدید پناهجویان را تسریع می کند و فرصتی را برای هر کسی که می تواند به بهترین شکل آماده شود، ایجاد می کند زمستان در تفکر استراتژیک برای هر دو طرف برتری دارد. یکی از مقامات بشردوستانه پیش‌بینی کرد که موج جدیدی از مهاجرت در زمستان رخ می‌دهد و شاید حدود ۲ میلیون نفر از مرز به لهستان عبور کنند. روس ها زمستان را یک فرصت می دانند. اوکراین می‌ترسد روسیه شبکه انرژی را هدف قرار دهد و معضل گرمایش را حادتر کند و به سادگی نیروگاه هسته ای بزرگ زاپوریژیا را خاموش کند. مسکو همچنین می‌خواهد مشکل غرب بر سر هزینه‌های انرژی را طولانی‌تر کند و انگیزه‌ای برای افزایش فشار دارد.
با این حال، بهار می‌تواند زمان یک حمله مجدد باشد
۵. غرب باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد اوکراین پیروز شود یا فقط ادامه دهد .اوکراین بدون کمک نظامی غرب شکست می‌خورد. اما در هیچ نقطه‌ای تاکنون، غرب به اندازه کافی توپخانه یا سلاح‌های دیگر، مانند جت‌های جنگنده عرضه نکرده است. سیاستمداران در مورد نیاز به وادار کردن روسیه به بازگشت به مرزهای قبل از جنگ صحبت می‌کنند اما مواد کافی برای انجام آن را فراهم نمی‌کنند. در عین حال، نیازهای بشردوستانه اوکراین در حال افزایش است. برای مثال، پول کافی برای بازسازی وجود ندارد - و بسیاری از خانه‌ها در شمال شرق و شمال غرب کی‌یف پنج ماه پس از خروج روس‌ها ویران شده‌اند و اغلب ساکنان ناامید در گاراژها یا سازه‌های موقت در محل زندگی می‌کنند. افرادی که در داخل آواره شده‌اند اغلب مجبورند در مدارس یا مهدکودک ها زندگی کنند، محل اقامت موقتی که مردم برای ماندن در آن برای مدت طولانی تلاش می کنند. اوکراین به دلیل جنگ ماهانه ۵ میلیارد دلار (۴.۲ میلیارد پوند) شکاف بودجه دارد. کمک و ساخت و ساز چندین برابر هزینه خواهد داشت.
کد مطلب: 172637
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *