۰
پنجشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰

قیمت آجیل نوبرانه اعلام شد

رئیس پیشین اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار با بیان اینکه هم اکنون آجیل و خشکبار قیمت پایه‌ای ندارد، افزود: قیمت ارقام مختلف خشکبار کاهشی است و نسبت به اوایل مرداد حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افت قیمت داشته است.
قیمت آجیل نوبرانه اعلام شد
به گزارش مردم سالاری آنلاین،مشاور اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد بارندگی‌ها و سیل‌های اخیر ۱۰ تا ۱۵ درصد بر میزان تولید خشکبار تاثیر گذاشته باشد.
مصطفی احمدی ، از کاهش قیمت انواع آجیل و خشکبار در بازار داخلی خبر داد و افزود: رکود حاکم بر این بازار باعث شد که قیمت این محصولات شکسته شود و این کاهش قیمت‌ها در نرخ پسته ملموس‌تر است از سوی دیگر قیمت پسته تحت تاثیر امکان توافق در برجام بیش از ۱۵ درصد ریزش کرد.

وی با بیان اینکه پسته یک محصول صادرات محور است، خاطر نشان کرد: قیمت پسته در بازار داخلی نسبت به قیمت‌های جهانی حباب دارد و با لغو تحریم‌ها این حباب شکسته خواهد شد.
این فعال صنفی ادامه داد: سرمازدگی و سیل‌های اخیر بر میزان تولید آجیل و خشکبار تاثیر گذاشت؛ اما هم‌اکنون نمی‌توان درباره کاهشی بودن تولید اظهارنظر قطعی کرد و باید تا پایان شهریور منتظر بمانیم؛ همچنین در این ماه مشخص نرخ نهایی این محصولات در بازار مشخص خواهد شد.
رئیس پیشین اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار با بیان اینکه هم اکنون آجیل و خشکبار قیمت پایه‌ای ندارد، افزود: قیمت ارقام مختلف خشکبار کاهشی است و نسبت به اوایل مرداد حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افت قیمت داشته است.
احمدی با اشاره به عرضه آجیل و خشکبار نوبرانه در بازار، بیان کرد: در ابتدای فصل شهریور تا پایان فصل مهر برداشت آجیل ادامه دارد و هنوز ارقام به‌شکل صنعتی و تجاری در بازار عرضه نشدند.
به گفته وی؛ به نظر می‌رسد بارندگی‌ها و سیل‌های اخیر ۱۰ تا ۱۵ درصد بر میزان تولید خشکبار تاثیر گذاشته باشد.
وی با اشاره به افزایش کاشت تخمه ژاپنی از سوی کشاورزان، گفت: افزایش نرخ تخمه ژاپنی در سال گذشته کشاورزان را ترغیب کرد که میزان تولید این محصول را در سال جاری افزایش بدهند؛ از این‌رو این محصول در حجم قابل توجهی تولید شد و امیدواریم که قیمت تخمه ژاپنی نسبت به سال گذشته منطقی‌تر شود؛ چراکه افزایش قیمت تخمه ژاپنی باعث کاهش تمایل برای خرید آن شد.
مشاور اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار در پاسخ به این پرسش که افزایش نرخ آجیل و خشکبار سال گذشته میزان تقاضا برای خرید این محصول را کاهش داد چند درصد از تولید از سال گذشته در انبارها باقی مانده است؟ گفت: تولید خشکبار سال گذشته افت قابل توجهی داشت و تولید برخی ارقام آجیل و خشکبار حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهشی پیدا کرد از این‌رو بخش قابل توجهی از این محصولات سال گذشته مصرف شد.
وی با بیان اینکه ماندگاری آجیل و خشکبار تا پیش زمان فرآوری زیاد است، افزود: گرانی و کمبود تولید باعث شد که بیش از اندازه مصرف آجیل و خشکبار فرآوری نشود به همین دلیل امسال جنس فرآوری شده مانده در انبارها نداریم همه ارقام یا در بازار داخلی مصرف شدند و یا آنها را صادر کردیم.
همچنین در این رابطه اسماعیل مرادیان عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به قیمت انواع نوبرانه‌های آجیل در میدان میوه وتره‌بار، گفت: قیمت گردو تازه کیلویی ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، بادام تازه کیلویی ۴۰ تا ۷۰ هزار تومان، فندوق تازه ۴۵ تا ۷۰ هزار تومان و پسته تازه کیلویی ۱۳۰ تا ۲۱۰ هزار تومان است.
 
کد مطلب: 172660
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *