۰
پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۱

وزیر جهاد: صادرات دام زنده از هفته آینده آغاز می‌شود

​​​​​​​وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای صادرات فراورده‌های دام و طیور در کشور وجود ندارد؛ از آغاز صادرات دام زنده خبر داد و گفت: اولویت دولت سیزدهم حمایت از تولید کالاهای اساسی است.
وزیر جهاد: صادرات دام زنده از هفته آینده آغاز می‌شود
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از تسنیم، سید جواد ساداتی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران در گرمسار اظهار داشت: در حال حاضر ممنوعیتی در بحث صادرات دام یعنی فرآورده‌های گوشتی و طیور نداریم.
 
وی با بیان اینکه تا روز گذشته تقریباً 100 هزار تن صادرات دام زنده در استان‌های کشور ثبت‌شده است ضمن اشاره به اینکه بحث صادرات دام را به استان‌ها واگذار کرده‌ایم عنوان کرد: هدف از این کار کاهش بروکراسی بوده است و همچنین امضاهای طلایی را هم حذف کرده‌ایم که در هر استانی تصمیم‌گیری‌ها انجام شود.
 
 وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در چند روز آینده نخستین محموله صادرات دام زنده انجام می‌گیرد گفت: این امر کار بسیار مهمی در راستای حمایت از حوزه پرورش و تولید دام در کشور و پاسخ به مطالبه دامداران است.
 
ساداتی نژاد با اشاره به آغاز فصل زراعی جدید در شهریورماه گفت: روز گذشته قیمت خرید تضمینی گندم در شورای قیمت‌گذاری نهایی و اعلام شد و بر این اساس قیمت خرید هر کیلوگرم گندم 11 هزار و 500 تومان تعیین شد؛ به‌اضافه یک هزار و 500 تومان یارانه کشت که بخشی از آن برای نهاده کود و بذر اختصاص داده می‌شود.
 
وی با بیان اینکه حمایت از بخش تولید به‌ویژه محصولات اساسی اولویت دولت سیزدهم است گفت: این کار را با جدیت انجام خواهیم داد.
 
سمنان "معین" پایتخت در تأمین گوشت مرغ است
 
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سمنان استان معین پایتخت کشور در حوزه تأمین گوشت مرغ است گفت: توسعه این صنعت در استان سمنان و گرمسار که نزدیک به تهران است برای ما بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین مذاکراتی در این زمینه انجام گرفت و با توجه به اینکه ظرفیت بسیار خوبی در گرمسار و منطقه در حوزه تولید گوشت مرغ وجود دارد با مطالعاتی انجام‌گرفته‌شده و اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران امیدواریم در این زمینه اتفاق خوبی بیفتد.
 
ساداتی نژاد بیان کرد: در حوزه فناوری و سرمایه‌گذاری نیز سرمایه‌گذاری‌های خوبی با مدرن‌ترین شکل در حوزه مرغ تخم‌گذار در این منطقه وجود دارد که قابل توسعه است.
 
وی در ادامه با اشاره به وقفه 8 ساله‌ای که در تکمیل پروژه سیلوی گرمسار صورت گرفته است تأکید کرد: این پروژه باید هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.
 
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سیلوی گرمسار یک سیلوی 100 هزار تنی است بنابراین ازنظر پدافند غیرعامل بسیار برای ما حائز اهمیت است اضافه کرد: 92 درصد این پروژه به اتمام رسیده و تنها 8 درصد آن باقی‌مانده است.
 
ساداتی نژاد تکمیل پروژه سیلوی گرمسار را هم به لحاظ پدافندی و هم از حیث اشتغال‌زایی مهم دانست و افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان سمنان برای تکمیل پروژه سیلوی گرمسار 16 میلیارد تومان اعتبار آن در نظر گرفته‌شده است که بخش اول آن به مبلغ پنج میلیارد تومان تخصیص پیداکرده است و امیدواریم با توجه به بررسی‌هایی که امروز انجام گرفت تا پایان سال 1401 به بهره‌برداری برسد و مطالبه مردم در این زمینه عملیاتی شود.
 
"کشت قراردادی" رویکرد دولت برای خودکفایی در کالاهای اساسی
 
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم در مورد برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای خودکفایی در حوزه گندم و سایر محصولات همچون دانه‌های روغنی خاطرنشان کرد: اولویت دولت سیزدهم بحث تولید و خودکفایی و کاهش وابستگی به غلات پایه و محصولات اساسی است و دولت به همین منظور بحث کشاورزی قراردادی را در برنامه‌های محوری خود قرار داده است.
 
ساداتی نژاد در مورد جهش کشت دیمزارها نیز گفت: در این راستا 2.6 میلیون هکتار اراضی دیم‌زار بود که امسال به 5.2 میلیون هکتار توسعه‌یافته است.
 
وی با توجه به اختصاص 6 میلیون تومان یارانه کشت برای سویا گفت: ما به سمت سیاست‌های قیمتی و غیر قیمتی حرکت کردیم و نتیجه این امر افزایش تولید گندم بود که به 11 میلیون تُن رسید.
 
پرداخت ت مططالبات گندم کاران در روزهای  آینده
 
ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: در بحث تولید برنج نیز 25 درصد رشد، جو 30 درصد افزایش تولید و در بقیه محصولات و دانه‌های روغنی نیز رشد قابل‌توجهی داشته‌ایم.
 
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در چند روز آینده کلیه مطالبات گندم کاران که به میزان 82 هزار میلیارد تومان است پرداخت خواهد شد.
کد مطلب: 173996
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *