۰
جمعه ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۸

کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق تهران

طبق اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، با افزایش دما در برخی ساعات بعدازظهر، تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ ازن سبب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق خواهد شد.
کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق تهران
 به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز، جمعه، ۱۸ شهریورماه با توجه به وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و پراکندگی آلاینده‌ها و نیز کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت و با افزایش دما در برخی ساعات بعدازظهر، تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ ازن سبب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق خواهد شد.
بر این اساس، تداوم این شرایط جوی و افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت جمعه سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.
همچنین فردا، شنبه ۱۹ شهریور ، با آغاز تردد خودروها در نخستین روز هفته و برقراری جو نسبتاً آرام بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.
با افزایش تدریجی تندی باد در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد. احتمال وزش باد شدید تا ساعات پایانی شنبه سبب کاهش غلظت و پراکندگی ذرات معلق خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.
آنگونه که شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران اعلام کرده است آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون روی میانگین ۸۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۲ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.
کد مطلب: 174050
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *