۰
يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۱
محبی نجم‌آبادی:

بی‌برنامگی دولت موجب وضعیت آشفته برای زوار اربعین شد

محب نجم آبادی نماینده سبزوار در مجلس با اشاره به قصور پیش آمده در پذیرایی از زائران حسینی به دیده‌بان ایران گفت: راهپیمایی اربعین مهم‌ترین مراسم شیعیان محسوب میشود پس لازم بود که برنامه‌ریزی ها با نظم و محاسبه شده پیش میرفت. بخش اعظم کار ناشی از سوءمدیریت عوامل اجرایی و دولت است و بایستی تمامی شرایط و زیرساخت‌ها در مرزها و داخل کشور خودمان مثل حمل و نقل و حضور جدی موکب‌ها در منطقه فراهم میشد تا از طریق آن آسیب‌ها را کم کرد.
بی‌برنامگی دولت موجب وضعیت آشفته برای زوار اربعین شد
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از سایت دیده‌بان ایران؛ دایره انتقاد نمایندگان مجلس از وضعیت آشفته مبادی خروجی کشور در موسم اربعین حسینی هر لحظه در حال وسیع‌تر شدن است. در این میان علاوه بر مردم عادی و اصحاب رسانه، بخشی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی زبان به انتقاد از دولت گشوده و معتقدند که وضعیت نامناسب پیش آمده صرفا بر گردن مسؤولان عراقی نیست و نباید از قصور وزارت کشور و دست اندرکاران دولتی این مراسم غافل شد.

این نمایندگان مجلس ضمن اعلام نارضایتی از وضعیت پیش آمده برای زائران عتبات عالیات می‌گویند؛ در اولین فرصت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی موضوع را بررسی کرده و حتی وزیر کشور را به مجلس فرا خواهند خواند.

بهروز محبی نجم‌آبادی، نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران در رابطه با وضعیت موجود در مرزهای غربی کشور گفت: قرار بر این بود که ابتدا موکب‌ها در منطقه مستقر شوند ولی به دلیل ناهماهنگی ها در مدیریت شاهد این مشکلات در مرزها هستیم.
وی با اشاره به اینکه پیاده‌روی امسال بسیار پرشور و خارج از توان و امکانات دولت عراق بود افزود: درست است که کار بسیار سخت و سنگین است ولی انتظار ما از مسئولین این بود که میتوانستند با پیش‌بینی‌های صحیح این مراسم را به خوبی اجرا کنند البته مردم نیز باید پس از اعلام عدم مراجعه به مرزها از طریق صداوسیما از رفتن به این منطقه خودداری میکردند.

نبود برنامه منظم و دقیق دلیل این آشفتگی‌ها در مرز است
محبی نجم‌آبادی در بخش دیگری از گفت‌وگو با دیده‌بان ایران تصریح کرد: این همایش معنوی یک فرصت جهانی است که پس از مراسم حج، مهم‌ترین مراسم شیعیان محسوب میشود پس لازم بود که برنامه‌ریزی ها با نظم و محاسبه شده پیش میرفت. بخش اعظم کار ناشی از سوءمدیریت عوامل اجرایی و دولت است و بایستی تمامی شرایط و زیرساخت‌ها در مرزها و داخل کشور خودمان مثل حمل و نقل و حضور جدی موکب‌ها در منطقه فراهم میشد تا از طریق آن آسیب‌ها را کم کرد.
وی عنوان کرد: نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان شهرهای گذرگاه این راهپیمایی باید ورود کرده و با همکاری با دولت و بسیج نیرو شرایط حضور  زائرین را تسهیل کنند.
پیش‌بینی دولت از حضور مردم در پیاده‌روی اربعین درست نبود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه به سایت دیده بان ایران  گفت: امسال پس از گذشت ۲ سال که مردم در این مراسم شرکت نکرده بودند انتظار میرفت که شاهد حضور میلیونی باشیم و بهتر بود دولت قبل از اینکه با تبلیغات گسترده مردم را به این پیاده‌روی دعوت کند ابتدا باید شرایط و زیرساخت‌های لازم را فراهم میکرد ولی متاسفانه دولت به این موضوع بی توجهی کرد.  
این نماینده مجلس در پایان گفت: وزیر کشور در حال حاضر در منطقه حضو دارند و امیدواریم بتوانند شرایط را بهبود دهند ولی پس از تعطیلات اربعین و با توجه به اینکه این هفته نیز مجلس صحن علنی ندارد پس از آن از ایشان دعوت خواهیم کرد تا نسبت به این وصعیت پیش‌آمده پاسخگوی مجلس باشد.
کد مطلب: 174229
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *