۰
دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۳۰

حقوق معلمان در رتبه بندی به دست مافیا افتاد!

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: شنیده می‌شود گروه‌هایی خارج از بدنه آموزش و پرورش می‌خواهند برای ارزیابی معلمان در طرح رتبه‌بندی ورود کنند که حرکتی مافیایی محسوب می‌شود و به جد جلوی آن خواهیم ایستاد و ارزیابی معلمان صرفا باید با حضور اعضایی از بدنه آموزش و پرورش اتفاق بیفتد.
حقوق معلمان در رتبه بندی به دست مافیا افتاد!
به گزارش مردم سالاری آنلاین، محمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در شورای آموزش و پرورش استان که امروز ۱۹ شهریورماه در استانداری خراسان شمالی برگزار شد، با تاکید بر اینکه نباید شیرینی طرح رتبه‌بندی را برای معلمان تلخ کنیم، تصریح کرد: وقتی به گونه‌ای این طرح را اجرا می‌کنند که بخشی از آموزش و پرورش شامل حال طرح نمی‌شود، قطعا فرهنگیان مطالبه برحق خود را انجام می‌دهند تا نتیجه درست اتفاق بیفتد؛ در این مسیر نباید از حق معلمان بگذریم.
این نماینده مجلس اظهار کرد: شنیده می‌شود گروه‌هایی خارج از بدنه آموزش و پرورش می‌خواهند برای ارزیابی معلمان در طرح رتبه‌بندی ورود کنند که حرکتی مافیایی محسوب می‌شود و به جد جلوی آن خواهیم ایستاد.
وی افزود: ارزیابی معلمان صرفا باید با حضور اعضایی از بدنه آموزش و پرورش اتفاق بیفتد و به عنوان عضو ناظر مجلس، پیگیر این موضوع خواهم بود و با همکارانم بر تمام روند نظارت خواهیم داشت.
نباید هیچ دانش آموزی از ثبت نام در مدرسه محله خودش جا بماند
نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: برای سال تحصیلی جدید نباید هیچ دانش آموزی از ثبت نام در مدرسه محله خودش جا بماند.
وحیدی افزود: بسیاری از خانواده‌ها موفق به ثبت نام دانش آموزانشان در مدارس شده‌اند اما تعدادی از آنها مشکلاتی از قبیل پر شدن مدارس دارند.
وی با تاکید بر اینکه هیچ دانش آموزی نباید از تحصیل باز بماند، تصریح کرد: متاسفانه مراجعاتی به ما می‌شود که می‌بینیم فلان مدرسه از ثبت نام دانش آموزی که محل سکونتش در نزدیکی همان مدرسه است اجتناب می‌کند.
وحیدی افزود: بار کمبود امکانات یا فضای آموزشی نباید بر دوش خانواده دانش آموز باشد؛ نباید پرونده دانش آموز را به خانواده داد و آنها را فرستاد به دنبال مدرسه‌ای برای ثبت نام؛ بلکه اگر محدودیت هایی در این موضوع وجود دارد در ابتدا مدرسه‌ای که در محدوده زندگی آن خانواده قرار دارد باید ثبت نام اولیه دانش آموز را انجام دهد؛ سپس اقدامات بعدی توسط مدرسه و آموزش و پرورش انجام شود.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی همچنین بر ضرورت تقویت آموزش‌های مهارتی و هنرستان‌ها تاکید کرد و ادامه داد: متاسفانه بیشتر دانش آموزان در حال سوق پیدا کردن به رشته‌های نظری هستند که این موضوع برای آینده کشور، مناسب نیست. لذا باید به سمت تقویت هنرستان‌ها و همچنین مهارت آموزی حرکت کنیم.
کد مطلب: 174244
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *