۰
پنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۰

جزئیات دیدار رئیسی با نخست وزیر ژاپن منتشر شد

رئیس‌جمهور با بیان اینکه "ارتباطات اقتصادی و تجاری ایران با بسیاری از کشورهای دنیا در حال توسعه است"، گفت: با توجه به سوابق طولانی همکاری‌های ایران و ژاپن و زمینه‌های متعدد، روابط دو کشور می‌تواند به شکل روزافزون تقویت شود.
جزئیات دیدار رئیسی با نخست وزیر ژاپن منتشر شد
به گزارش مردم سالاری آنلاین، سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر چهارشنبه (۳۰ شهریور) به وقت محلی در دیدار فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن که در محل اقامت رئیس‌جمهور در نیویورک انجام شد، روابط دو کشور را دوستانه و دیرینه خواند و تأکید کرد: ضروری است با یافتن راه‌های ابتکاری از اثرگذاری تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا بر روابط دو کشور جلوگیری کنیم.
رئیسی با گرامیداشت یاد نخست‌وزیر سابق و فقید ژاپن «آبه شینزو» که تلاش و علاقه زیادی برای افزایش همکاری‌های دو کشور داشت، گفت: ارتباطات اقتصادی و تجاری ایران با بسیاری از کشورهای دنیا در حال توسعه است و با توجه به سوابق طولانی همکاری‌های ایران و ژاپن و زمینه‌های متعدد همکاری از جمله در توسعه بندر چابهار و همچنین همکاری‌های مربوط به بخش سلامت و محیط زیست، این روابط می‌تواند به شکل روزافزون تقویت شود.
وی با اشاره به اینکه خروج آمریکا از برجام مورد سرزنش همه دنیا قرار گرفت، سخن جمهوری اسلامی در موضوع هسته‌ای را منطقی و کاملاً قابل دفاع توصیف کرد و افزود: ما برای دستیابی به یک توافق عادلانه آماده هستیم و تأکید داریم با توجه به سابقه منفی آمریکا، ضروری است تضمین‌هایی اخذ شود که از تکرار آن تجربه تلخ جلوگیری کند.
رئیسی، ارتباطات و گفت‌وگوهای منطقه‌ای ایران را رو به پیشرفت دانست و گفت: لازمه موفقیت این گفت‌وگوها دخالت نکردن بیگانگان در مسائل منطقه و واگذار کردن مسائل کشورهای منطقه به خود آنها است.
در این دیدار فویو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن نیز با ابراز خرسندی از این ملاقات و یادآوری خاطرات خوب خود از سفر به ایران در سال‌های گذشته، به همکاری‌های جاری دو کشور در بخش‌های سلامت، آب، محیط زیست و پیشگیری از بحران اشاره کرد و گفت: آماده افزایش همکاری‌ها با ایران در بخش‌های مختلف هستیم و به تلاش‌های جاری برای دستیابی به توافق هسته‌ای احترام می‌گذاریم.
کد مطلب: 175167
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *