۰
پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۵

جزییات مهم انفجار خطوط لوله انتقال گاز روسیه

اسکای‌نیوز به نقل از یک منبع وزارت دفاع انگیس مدعی شد که انفجار در خطوط لوله نورد استریم واقع در آب‌های دریای بالتیک، به صورت کنترل از راه دور انجام شده است.
جزییات مهم انفجار خطوط لوله انتقال گاز روسیه
به گزارش مردم سالاری آنلاین،اسکای نیوز در گزارش خود آورده است: خطوط لوله انتقال گاز طبیعی روسیه، احتمالاً با مین‌های کار گذاشته شده در بستر دریا، مواد منفجره رها شده از یک قایق یا یک پهپاد زیردریایی دچار نشتی شده و همچنین بمب‌ها به احتمال زیاد «ماه‌ها یا حتی سال‌ها قبل در محل کار گذاشته شده‌اند.»
این منبع به اسکای‌نیوز گفته که احتمال اینکه زیردریایی‌های روسیه مواد منفجره را کار گذاشته باشند، اندک است زیرا دریای بالتیک کم عمق بوده و در نتیجه چنین عملیاتی به‌راحتی لو می‌رود. با این حال، منبع مذکور بدون ذکر جزئیات، مدعی شده که روسیه احتمالاً مرتکب یک «اقدام خرابکارانه» شده است.
یک منبع غربی دیگر به این رسانه گفته که خشم کرملین درباره خسارت وارد شده به این خطوط لوله «مشکوک» است و به طعنه مدعی شده که «مسکو درباره این اتفاق بیش از حد اعتراض کرده است.»
روسیه پس از بروز نشتی در خط لوله نورد استریم، با ابراز نگرانی از این اتفاق، اعلام کرد که این نشتی می‌تواند عواقب سنگینی برای عرضه انرژی به «تمام قاره» در پی داشته باشد؛ کرملین همچنین ادعای خرابکاری روسیه در این حادثه را «احمقانه» خوانده است.
خطوط لوله نورد استریم یک و ۲، که گاز روسیه را از دریای بالتیک به اروپا انتقال می‌دهد، دوشنبه هفته جاری دچار افت فشار و نشتی گسترده گاز در اطراف جزیره بورنهولم گزارش شد. در نتیجه این گزارش، مقامات دانمارک تردد کشتی‌ها در این منطقه را محدود کردند.
منابع سوئدی هم امروز مدعی شدند که چهارمین نشتی را در این خطوط لوله شناسایی کرده‌اند.
یک رسانه آلمانی دیروز در گزارشی مدعی شد که خسارت وارد شده به نورد استریم یک و ۲، به احتمال زیاد غیرقابل تعمیر است و در صورتی که بلافاصله جلوی این نشتی‌ها گرفته نشود، حجم آب ورودی به خطوط لوله افزایش یافته و در نتیجه به زنگ زدن همیشگی لوله‌ها خواهد انجامید.
منبع:مهر
کد مطلب: 175794
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *