۰
پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۵

مالیات خودروهای لوکس چقدر شد؟

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص میزان مالیات خودروهای لوکس گفت: مالیات حاصل از خودروهای لوکس قابل ملاحظه بوده است.
مالیات خودروهای لوکس چقدر شد؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین،رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص میزان مالیات خودروهای لوکس گفت: مالیات حاصل از خودروهای لوکس قابل ملاحظه بوده و تاکنون بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان از خودروهای لوکس یا گران قمیت مالیات وصول شده است.
داوود منظور نظام امروز ۷ مهرماه در حاشیه اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کل کشور در مشهد در جمع خبرنگاران در خصوص درآمدهای مالیاتی وصول شده در کشور طی سال جاری اظهار کرد: طی ۶ ماهه ابتدای سال جاری بر اساس تکلیف در نظر گرفته در بودجه امسال ۲۳۱ هزار میلیارد تومان یعنی ۵۰.۸ درصد درآمدهای مالیاتی محقق شده است. این میزان در نیمه اول سال جاری و طی ۱۰سال گذشته بی سابقه به شمار می‌رود.
شناسایی بالغ بر ۴۰۰ هزار مودی مالیاتی جدید
منظور ادامه داد: همچنین از ابتدای سال جاری از تمام ظرفیت‌ها برای شناسایی مؤدیان مالیاتی جدید استفاده شده است که از جمله این اقدامات کنترل گزارشات معاملات فصلی است‌. از ابتدای سال جاری بالغ بر ۴۰۰ هزار مودی مالیاتی جدید در کشور شناسایی شده است.پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری  یک میلیون مودی مالیاتی جدید در کشور شناسایی شود.
مالیات خودروهای لوکس
وی درباره میزان مالیات مربوط به خانه‌های خالی، خانه‌های لوکس و خودروهای لوکس تصریح کرد: این موارد سه محور مالیاتی جدید بوده که در قوانین بودجه سه سال گذشته وضع و از سال گذشته این سه پایه مالیاتی آغاز و به نتایج خوبی در این  زمینه رسیده ایم.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص میزان مالیات خودروهای لوکس بیان کرد: مالیات حاصل از خودروهای لوکس قابل ملاحظه بوده و تاکنون بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان از خودروهای لوکس یا گران قیمت مالیات وصول شده است.
منظور درباره مالیات بر خانه‌های خالی و لوکس و میزان آن عنوان کرد: با توجه به اینکه اطلاعات دریافت شده از طریق سامانه اسکان و املاک مورد اعتراض مودیان و مردم بوده بالغ بر ۱۳۰ هزار از ۵۱۲ هزار پرونده برای رسیدگی دوباره ارجاع  و در هیات‌های حل اختلاف و در راه و شهرسازی مورد بازنگری قرار می‌گیرد. دریافت مالیات از مابقی پرونده‌ها به تدریج اجرا و ابلاغ ان صورت و ادارات مشخصی برای این مساله تعیین شده تا کار وصول را انجام دهند. طی سال جاری اطلاعات در خصوص خانه‌های لوکس، خانه‌های خالی و خودروهای لوکس تکمیل و به مؤدیان ابلاغ خواهد شد.
کد مطلب: 175814
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *