۰
دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۰

دلارهای بلوکه شده ایران به قطر می‌رود؟

اگرچه برخی از منابع آزادسازی منابع بلوکه شده ایران را تکذیب کرده‌اند اما ساعتی قبل فارس خبر داد که آخرین مانع آزادسازی دلارهای بلوکه شده ایران رفع شد.
دلارهای بلوکه شده ایران به قطر می‌رود؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین،آنگونه که در این گزارش آمده «تنها مانع برای انتقال وجوه آزاد شده ایران در کره‌جنوبی، تعیین حساب و بانک مورد قبول طرفین بود» که گویا این مساله در روزهای اخیر رفع تکلیف شد.
گویا قرار است پول‌های آزاد شده ایران به حساب بانک مرکزیِ یکی از کشورهای منطقه واریز شود. گمانه‌ها حاکی از این است که این کشور، قطر است.
دو روز قبل بود که نورنیوز،رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی دو خبر سیاسی و اقتصادی مهم را منتشر کرد. این رسانه از مذاکرات فشرده‌ برای آزادسازی هم‌زمان زندانیان ایران و آمریکا و آزادسازی میلیاردها دلار از منابع ارزی مسدود شده ایران خبر داد. خبری که رویترز هم آن را تایید کرد. اگرچه این رسانه نام کشور آزادکننده دلارهای ایران را اعلام نکرده بود اما فایننشال تایمز اعلام کرد که قرار است منابع ارزی ایران در کره جنوبی آزاد شود و «قطر، سوییس و سازمان ملل در این امر دخیل و پیگیر این ماجرا هستند.»
اما فردای انتشار این خبر،شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا در توئیتی خبرآزادسازی این منابع را رد و اعلام کرد «آزاد شدن و انتقال پول‌های بلوکه شده ایران در ازای آزادی باقر و سیامک نمازی، کذب است و صحت ندارد.»
خبر آزادسازی دلارهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی، یکی از آن خبرهایی است که بارها اعلام شده است. هم دولت دوازدهم بارها وعده آزادسازی این ۷ میلیارد دلار را داده بود و هم دولت سیزدهم. اما این خبر هر بار به طریقی تکذیب شد. علاوه بر این، منابع متعدد بارها اعلام کرده بودند که یکی از مشکلات اصلی آزادسازی دلارهای بلوکه شده، مشکل انتقال آن به ایران است. چون تحریم‌ شبکه بانکی امکان انتقال این منابع به ایران را نمی‌دهد.
اما حالا فارس در خبری اعلام کرده که« تنها مانع برای انتقال وجوه آزاد شده ایران در کره‌جنوبی، تعیین حساب و بانک مورد قبول طرفین بود. حالا قرار است پول‌های آزاد شده ایران به حساب بانک مرکزیِ یکی از کشورهای منطقه واریز شود.»
پس از انتشار این خبر، نورنیوز، رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی، خبر دیگری را منتشر کرد. این رسانه اعلام کرد که چهار زندانی ایران با چهار زندانی آمریکا مبادله می‌شوند.
کد مطلب: 176212
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *