۰
سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۴۸

کاهش تعرفه صادرات نفت روسیه

روسیه بزرگترین صادر کننده انرژی جهان قصد دارد، تعرفه صادرات نفت خام را از ابتدای ماه ژانویه کاهش دهد.
به نقل از بلومبرگ وزارت انرژی کشور روسیه پس از کاهش قیمت نفت اورال صادراتی، تصمیم گرفت تعرفه صادرات نفت این کشور را کاهش دهد.
بر اساس این گزارش تعرفه صادرات نفت خام روسیه از ابتدای ژانویه با ۰.۲ درصد کاهش به کمتر از ۳۹۵.۶۰ دلار به ازای هر تن خواهد رسید که این رقم معادل ۵۳.۹۷ دلار برای هر بشکه نفت خواهد بود.
این رقم در ماه دسامبر بیش از ۳۹۶.۵۰ دلار به ازای هر تن نفت خام بوده است.
دولت روسیه قصد دارد، با تغییر تعرفه صادرات نفت خام سعی کند، میزان تولید نفت این کشور را بالای ۱۰ میلیون بشکه در روز حفظ کند.
تولید نفت روسیه در ماه نوامبر به بیش از ۱۰.۴۸ میلیون در روز رسیده است. نفت و گاز بیش از نیمی از بودجه دولت روسیه را تشکیل می‌دهد.
ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه خواستار افزایش تولید نفت این کشور به بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز تا ۱۰ سال آینده شده است و به دولت دستور داده است، تا با کاهش مالیات در بخش تولید و صادرات نفت زمینه لازم برای افزایش تولید نفت در این کشور را فراهم کند.
بر این اساس، تولید نفت روسیه در سپتامبر ۲۰۰۹ میلادی برای نخستین بار به بیش از سطح تولید نفت از زمان فروپاشی شوروی سابق رسیده است. این گزارش حاکی است، میزان صادرات نفت روسیه طی ماه نوامبر به ۵.۱۲ میلیون بشکه در روز رسیده است که این رقم نسبت به اکتبر با کاهش ۱.۳ درصدی روبرو شده است.
کد مطلب: 17732
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *