۰
چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۵

آخرین وضعیت تردد مشمولان غایب خارج از کشور

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا توضیحاتی درباره وضعیت تردد مشمولان غایب در خارج از کشور ارائه کرد.
آخرین وضعیت تردد مشمولان غایب خارج از کشور
به گزارش مردم سالاری آنلاین،تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا در پاسخ به سوالی مبنی براینکه مشمولان غایب در خارج از کشور آیا برای ورود به کشور با ممنوعیتی مواجه هستند، گفت: تمامی مشمولان غایبی که در خارج از کشور مقیم هستند برای تردد به داخل کشور تا سال ۱۴۰۵ می‌توانند در سال دو بار و حداکثر به مدت سه ماه به داخل کشور بدون هیچ محدودیتی تردد داشته باشند.
وی با بیان اینکه این تسهیلات از سوی ستاد کل نیروهای مسلح فراهم شده است و این افراد می‌توانند به کشور تردد داشته باشند، ادامه داد: کسانی که بخواهند در خارج از کشور ادامه تحصیل بدهند و یا ساکن خارج از کشور باشند، هیچ مشکلی برای مشمولان غایب و غیرغایب برای تردد به کشور وجود ندارد.
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا تصریح کرد: البته برای مشمولان غایب مدت زمان حضور در خارج از کشور سه سال در نظر گرفته شده است و وزارت خارجه تایید می‌کند که این فرد سه سال مقیم یک کشور خارجی است و زمانی که این افراد بخواهند به دفاتر نمایندگی جمهوری اسلامی در هر کشوری مراجعه کنند، گذرنامه‌شان باید ممهور به مهر تردد مشمولان وظیفه به داخل کشور باشد و مهر تردد برای آن‌ها درج شود.
مهری خاطرنشان کرد: بنابراین کسانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند و یا به هر علتی مقیم شده‌اند و وارد غیبت شده‌اند، می‌توانند در سال دو بار به مدت سه ماه به کشور تردد داشته باشند.
برای مشمولانی هم که دارای معافیت تحصیلی از وزارت علوم، سازمان وظیفه عمومی یا وزارت بهداشت هستند، هیچ ممنوعیت ورودی وجود ندارد و هر زمانی که بخواهند می‌توانند به کشور تردد داشته باشند.
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا در پاسخ به این سوال که به طور دقیق و مشخص در حال حاضر چند مشمول غایب در کشور وجود دارد، گفت: آمار مشمولان غایب در سطح کشور چه کسانی که در داخل کشور زندگی می‌کنند و یا در خارج از کشور هستند همان عددی است که در گذشته اعلام کردیم، اما این عدد پالایش نشده است، چراکه ممکن است افرادی دارای بیماری باشند و یا تحت پوشش سازمان بهزیستی باشند، اما از نظر جسمی و حرکتی دارای مشکل بوده و نتوانسته‌اند، برای دریافت کارت معافیت مراجعه کنند.
مهری ادامه داد: همچنین ممکن است افرادی باشند که سربازی رفته‌اند، اما کارت پایان خدمت آن‌ها قدیمی است و هنوز برای تعویض مراجعه نکرده‌اند. از سال ۱۳۹۰ به این طرف کارت‌های پایان خدمت به صورت هوشمند و متمرکز از طریق سازمان وظیفه عمومی صادر می‌شود، اما قبل از سال ۹۰ همه سازمان‌های نیروهای مسلح کارت پایان خدمت را به صورت کاغذی صادر می‌کردند.
بنابراین ممکن است در بین این عددی که اعلام می‌شود افرادی باشند که دارای کارت پایان خدمت هستند، اما کارت آن‌ها کاغذی است و هنوز برای دریافت کارت هوشمند اقدام نکرده‌اند.
ما از این افراد خواهش می‌کنیم برای دریافت کارت هوشمند به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنند.
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا در پاسخ به این سوال که آیا آماری از کارت‌های جعلی هم دارید، گفت: آماری در خصوص جعل کارت‌های هوشمند پایان خدمت نداشته‌ایم.
منبع:ایلنا
کد مطلب: 177797
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *