۰
شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۹

واردات طلا به کشور صرفا با اظهار به گمرک آزاد شد

با مصوبه هیات وزیران که از سوی محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است، واردات فلزات گران بها از جمله طلا، نقره و پلاتین بدون ثبت سفارش و با اظهار به گمرک آزاد شد.
واردات طلا به کشور صرفا با اظهار به گمرک آزاد شد
به گزارش مردم سالاری آنلاین،در مصوبه هیات وزیران که از سوی محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است، ورود فلزات گران بها از جمله طلا، نقره و پلاتین از سوی مسافران و سرمایه گذاران خارجی بدون ثبت سفارش و با اظهار به گمرک امکان پذیر خواهد بود.
در این مصوبه آمده است: مطابق بند و ماده ۱ قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاران خارجی مصوب ۱۳۸۱ ورود فلزات گران بها از جمله طلا، نقره و پلاتین به هر میزان و به صورت شمش استاندارد به عنوان یکی از انواع سرمایه های خارجی قابل ورود به کشور از سوی سرمایه گذاران خارجی در چارچوب قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی و آیین نامه اجرایی آن پس از اظهار به گمرک و بدون ثبت سفارش بلامانع است.
مطابق با تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون امور گمرکی مصوب ۱۳۹۰ ورود فلزات گران بها به هر میزان و به صورت شمش استاندارد توسط مسافر در چارچوب قانون امور گمرکی پس از اظهار به گمرک و بدون ثبت سفارش بلامانع است.
همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف هستند ظرف یک ماه شرایط مربوط به نحوره ارزشیابی، به کارگیری، ورود و خروج اصل و عواید سرمایه گذاری فلزات گرانبها به صورت شمش استاندارد را در چارچوب قوانین مربوط تهیه و حسب مورد برای تصویب هیات وزیران و شورای پول و اعتبار ارایه نماید.
منبع:اقتصادآنلاین
کد مطلب: 182594
برچسب ها: گمرک واردات طلا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *